Byggern tar markedsandeler

Bygger’n-leder Christine V. Holm lovpriste sine medlemsbedrifter etter at hun hadde opplyset at kjeden i fjor kun fikk et omsetningsfall på 2-3 prosent mens bransjesnittet er på vel åtte.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

– Vi har med andre ord klart oss vesentlig bedre enn markedet, og vi har nå i løpet av tre år på rad klart å ta markedsandeler. Og det skyldes i første rekke den fantastiske innsatsen til alle dere der ute i byggevarehusene som møte kunden hver eneste dag, sa kjededirektør Holm til Byggern’s kjedekongress som sist helg var samlet på Stavanger Forum og for første gang i Vestlandsbyen.

Bygger’n-kjeden, som de siste årene har hatt oppunder 100 medlemmer, økte i fjor med tre nye som betyr at kjeden nå har passert 100 og står med 103 medlemmer. To av de nye medlemmene skal ruste opp sine butikker i løpet av inneværende år. Det er Bygger’n Seimen på Vossestrand og Bygger’n Rindal i Sør-Trøndelag. Dessuten åpner kjeden et nytt byggevarehus i egenregi på Byåsen i Trondheim til våren. Bygger’n Stavset skal blant annet dekke det nye store boligområdet Byåsen vest i byen.

Trond Reinertsen, som er styreleder og eier av Bygger’n, forklarer det lave omsetningsfallet blant annet med at kjeden er blitt større på forbrukermarkedet som klarte seg adskillig bedre enn proffmarkedet i fjor.

– Vi har jobbet iherdig for å få det til. Vi har brukt mye ressurser på en profesjonalisering av hele vår markedsbearbeiding på forbrukermarkedet. Og det har vi lykkes med, kommenterer han og henviser til bakgrunnstall som viser langt bedre forbrukersalg i fjor.

Årets Bygger’n-kongress brukte også tiden til å børste støvet av trelasten med det mål å gjøre kjedens største varegruppe mer spennende for kunden.

Du kan lese mer om Bygger’n-kongressen i Byggeindustrien nr. 2 som kommer ut 4. februar.

Powered by Labrador CMS