Selskapet hadde i første halvår en omsetning på 248 millioner kroner. Resultatet ble på 22,2 millioner kroner.
I første halvår 2006 omsatte Coor Service Management for 143 millioner. Selskapet hadde et resultat på 13,1 millioner i første halvår 2005.
- Arbeidet med å få virksomheter til å se fordelene ved å sette ut servicefunksjonene sine gir resultater. Vi er meget godt fornøyd med både omsetningsutviklingen og driftsresultatet, sier administrerende direktør Freddy Eriksen i Coor Service Management.
Selskapet har hatt en god vekst. Renhold-Skade-Sentralen (RSS), som ble innlemmet i selskapet i desember, har gitt Coor et betydelig fotfeste på Vestlandet.
- Integreringen av RSS i Coor Service Management har gått meget bra.
Vårt betydelige nærvær på vestlandet har også hjulpet oss i dialogen med en rekke nasjonale aktører som nå vurderer å sette ut sine servicefunksjoner, sier Eriksen.
Coors analyser viser at det er et betydelig potensial for å overta servicefunksjoner for middelstore og store selskaper.
- I løpet av det siste halve året har vi blant annet inngått avtaler med Skattedirektoratet og Ericsson. Disse to viser også noe av bredden som er i markedet nå, fra statlige virksomheter til globale konsern, sier Eriksen.
Coor Service Management er den ledende tilbyderen av profesjonelle servicefunksjoner i Norge. Selskapet leder, utvikler og effektiviserer disse i større virksomheter.
- Vi er dedikert og fokusert på å ta ansvar for og utvikle servicefunksjonene for mellomstore og store virksomheter. Vi utfører alle de servicetjenestene selskaper trenger som støtte for kjernevirksomheten - for eksempel eiendomsdrift, sikkerhetsløsninger, post- og resepsjonstjenester, renhold og kantinedrift, sier Freddy Eriksen.
Selskapet hadde i 2005 en omsetning på 151 millioner og i 2006 på 331 millioner kroner.
Coor Service Management har blant annet Arcus, Det Norske Veritas, Skanska, Rom Eiendom, Ericsson, Skattedirektoratet og EDB Business Partner som kunder i Norge.
- Nøkkelord
- Næringsliv