Nathalie Watine, direktør for digital transformasjon i Bouygues Immobilier og medgründer og administrerende direktør Håvard Haukeland i signerete partnerskapsavtalen mellom de to selskapene.

Spacemaker inntar Frankrike med ny avtale

Den norske teknologibedriften Spacemaker har signert en partnerskapsavtale med den franske eiendomsutvikleren Bouygues Immobilier.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

Det skriver Spacemaker i en pressemelding tirsdag.

Ved å samarbeide med Bouygues Immobilier lanserer Spacemaker plattformen sin i det franske markedet. Dette markerer det første franske partnerskapet i Spacemakers program for inngang i nye markeder, hvor utvalgte eiendomsutviklere får tilgang til AI-plattformen, skriver Spacemaker.

Spacemaker benytter kunstig intelligens (AI) for å generere og evaluere mulige løsninger på en tomt basert på fysiske data, forskrifter og preferanser.

Bouygues Immobilier vil i år begynne å bruke Spacemakers teknologi i seks av sine viktigste prosjekter, inkludert Charenton-Bercy-distriktet helt øst i Paris.
– Spacemaker har som mål å bidra til å bygge bedre og mer bærekraftige byer med AI. Etter den vellykkede lanseringen av vår plattform i Norden, er vi nå stolte av å samarbeide med en av Europas ledende og mest fremtidsrettede eiendomsutviklere, forklarte Håvard Haukeland, Spacemakers medgründer og administrerende direktør, i pressemeldingen.
– Jeg er veldig glad for samarbeidet med Spacemaker, som er et perfekt eksempel for
Bouygues innovasjons- og digitaliseringsstrategi, kommenterer Pascal Minault, president for Bouygues Immobilier.

Medgründer og administrerende direktør Håvard Haukeland i Spacemaker (fra venstre) med president Pascal Minault og direktør for digital transformasjon Nathalie Watine i Bouygues Immobilier.
Powered by Labrador CMS