May-Nina Alstad er ansatt som ny markedsdirektør i Optimera. Foto: Optimera
Hun blir ny markedsdirektør i Optimera
Optimera henter en ny toppleder fra egne rekker når May-Nina Alstad tiltrer som ny markedsdirektør.
Alstad kommer fra stillingen som konseptdirektør Proff og
blir nå en del av Optimeras ledergruppe.
– Jeg er stolt over at vi nok en gang har funnet en kandidat
fra egne rekker til en rolle i ledergruppen. Det viser at det gror godt i
selskapet og vi klarer å utvikle dyktige folk internt, sier administrerende
direktør i Optimera, Erik Tønnesen, i en pressemelding.
Alstad har vært i Optimera i to år, og har tidligere hatt
roller i TESS og SSP Nordic. Hun er utdannet sivilmarkedsfører. I Optimera har hun
blant annet vært sentral i utviklingen av spesialistkjeden Montasjeutstyr.
– May-Nina besitter de kvalitetene vi så etter i rollen som markedsdirektør.
Hun er faglig sterk, har stor gjennomføringskraft og kan vise til gode
resultater. Hennes strategiske tilnærming vil føre til at vi befester vår
posisjon som Norges ledende distributør av byggevarer, og bidra til at vi tar
ytterligere markedsandeler, sier Tønnesen videre.
Markedsavdelingen i Optimera består av avdelinger for proff,
forbruker og e-commerce. Alstad tiltrådte stillingen 1. oktober, og sier hun ser
frem til å bygge videre på fundamentet som er på plass.
– Jeg er veldig stolt over å ha fått tilliten til å lede
markedsavdelingen hos Norges ledende byggevareaktør. For å styrke selskapets
digitale posisjon har vi i 2024 fått ny nettsideplattform både for Montér og
proffen med Min Optimera. Vi har tatt kundeklubben til et nytt nivå, samt fått
på plass Marketing Automation som et verktøy. Det er viktige strategiske
satsningsområder for å digitalisere hele bransjen. Utgangspunktet er sterkt og
dette må være drømmejobben til enhver markedsfører. Jeg gleder meg til å jobbe
tett med teamet og sikre videre kommersiell vekst for selskapet, sier Alstad.