Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Her er nye Ford Transit Connect og Transit Courier

Ford Transit Connect. Foto: Jørn Hindklev
‹ ›

Publisert: 04.12.2017 13:51. Sist endret: 04.12.2017 14:00.

Ford presenterte i dag både nye Transit Connect og Transit Courier. De to nyttekjøretøynyhetene er en del av en produktrevolusjon hvor Ford i løpet av de neste 18 månedene skal fornye hele porteføljen av nyttekjøretøy i Europa.

  • Hus kollapset etter brann i Fotlandsvåg

  • Norsk massivtreprodusent omsatte for 242 millioner kroner i fjor

  • Skanska og Base fortsetter sammen i Stavanger

  • Her leveres koronatest som underentreprise

Nettleder

Klimasatsingen skyter fart i anleggssektoren

Les også:

  • Vil bli et koronavalg
  • Fortsatt stor diskusjon rundt det som vil bli Norges største byggeprosjekt
  • Nye verktøy i kampen mot arbeidslivskriminaliteten
  • Lytt til næringen i utdanningsreformen
  • Denne helgen blir viktig for norsk næringsliv
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Trond Ramsøskar

«Kortreiste kontorarbeidsplasser må inn i boligutviklingen»
Les mer

Les også:

  • Ikke hopp bukk over konkurranseloven!
    Lars Sørgard
  • Hvordan sikre mer effektiv jernbaneutbygging?
    Petter Eiken og Anne Marstein
  • Innlegg: Bevistilgang i entreprisesaker
    Harald Holmstad og Martin Aspaas
  • Vi sparer penger og miljø ved å ta vare på det vi har
    Bjørn Laksforsmo
  • En ny standard for fremtidens sykehjem?
    Trond Ramsøskar
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Hus kollapset etter brann i Fotlandsvåg
  • Norsk massivtreprodusent omsatte for 242 millioner kroner i fjor
  • Skanska og Base fortsetter sammen i Stavanger
  • Her leveres koronatest som underentreprise
  • Utenlandske arbeidstakere får kompensasjonsordning
  • Regjeringen vil la USA sette opp infrastruktur på norske militærbaser
  • Rambøll bistår Ålesund med plan for rensing av havnebassenget
  • Bedrift omsatte for over 100 millioner i 2019 – nå er de slått konkurs
  • Betalingsfristen for skatter og avgifter utsettes
  • Tryg har betalt ut 120 millioner etter Gjerdrum-skredet
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Millskvartalet

Flere prosjekter

  • Waldemars Tårn
  • Trævarefabrikken
  • Sandsliåsen
  • Billingstad Panorama
  • Øvre Utstillingsplass Ålesund
  • Årneskvartalet
  • ZEB-laboratoriet
  • Hovedbygget ved Norges Handelshøyskole
  • ASKO Oslofjord
  • Rud svømmehall
  • Kyllingfabrikk Norsk Kylling
  • Fantoftparken
  • Risvollan helse- og velferdssenter
  • Fløyveien 14
Flere prosjekter

Siste kontrakter

Skanska og Base fortsetter sammen i Stavanger

Flere kontrakter

  • Rambøll bistår Ålesund med plan for rensing av havnebassenget
  • AF Gruppen bygger Vikingtidsmuseet
  • Seltor bygger for Entra i Oslo
  • Tverås signerte Hjelset-kontrakt
  • Skanska signerte Trondheim kommunes største kontrakt noensinne
  • NCC signerte kontrakt for Granåsen Idrettspark
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Heftig limtremontasje på Romsdalsgondolen

  • Her bygges rekordtunnelen som skal knytte Skandinavia til Kontinental-Europa

  • Bygging av nye Granåsen i full gang

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

email authorByggeindustrien

Med nytt design, mer drivstoffeffektive motorer og en rekke nye, avanserte førerassistanseteknologier vil de nye Transit-modellene være klare for bestilling våren 2018.

– Fords siste generasjon av Transit-familien har tatt Europa med storm, og vi har ingen intensjoner om å ta foten av gasspedalen. Derfor har vi nå også gitt våre to mindre Transit-modeller en komplett fornyelse. De blir billigere i drift og tøffere å se på, sier toppsjefen for nyttekjøretøy i Ford Europa, Hans Schep i en pressemelding fra Ford.

Les også:
  • Ford avduket ny Transit Custom
  • Volkswagen Crafter Van of the Year 2017
  • Dieselbiler ved en korsvei i Tyskland
  • Anleggsbil i premiumsegmentet
  • Veidekke kjøper 53 el-varebiler
  • Lanserer  ny generasjon av Isuzu pick up

Ford Transit Connect og Transit Courier er to viktige grunner til at Ford er det mest solgte nyttekjøretøymerket i Europa. Bare i år har de økt salget med hele 8 prosent i perioden januar-oktober, sammenliknet med den samme perioden i fjor. Så langt i år er mer enn 276.000 nye Ford nyttekjøretøy solgt i Europa.

I Norge er Ford hittil i år det nest mest solgte nyttekjøretøymerket med en vekst på hele 4,9 prosent sammenliknet med samme periode i fjor.

Nye Ford Transit Connect

Nye Ford Transit Connect kommer med en helt ny og mer aerodynamisk front.

FordTransitConnect
 

Nye Ford Transit Connect. Foto: Ford

Innvendig har også den nye modellen fått mer stilfulle, men samtidig mer slitesterke materialer som er laget for å tåle tøff bruk. Instrumentpanelet er også blitt fornyet.

På de høyere utstyrsnivåene får du nå også en 6 tommers nettbrett-inspirert berøringsskjerm sentralt plassert i midtkonsollen hvor det meste i bilen kan kontrolleres.

Med den helt nye 1.5-liters Ford EcoBlue dieselmotoren kan også Transit Connect by på det siste og beste innen moderne motorteknologi. Den ekstremt drivstoffeffektive motoren har allerede oppfylt miljøkravene i Euro 6.2.

Nye Transit Connect kan også bestilles med en avansert versjon av den prisbelønte 1-liters EcoBoost-bensinmotoren. Her har et allerede lavt drivstofforbruk blitt presset ytterligere ned ved at motoren er blitt utrustet med sylinderkutt. Deaktiveringen vil spare drivstoff ved at bensintilførselen til en av de tre sylindrene automatisk kuttes når kjøremønsteret og forholdene tilsier at bilen ikke trenger full motorkapasitet.

En oppgradert 6-trinns manuell girkasse kan fås i kombinasjon med både diesel og bensinmotorene. Dieselmotoren kommer også med mulighet for Fords nye 8-trinns automatgirkasse.

Ford mener i klassen kan by på like gode serviceintervaller som nye Transit Connect. For å redusere de samlede eierkostnadene har serviceintervallene på både diesel- og bensinmotorene blitt utvidet til 2 år/40 000 kilometer. Lengre perioder mellom servicene bidrar til at planlagte vedlikeholdskostnader og uforutsette reparasjonsutgifter blir redusert.

Som den første modellen i sitt segment kan Transit Connect by på en intelligent hastighetsbegrenser som automatisk holder bilen innenfor den fartsgrensen bilen til enhver tid registrerer, og et system for antikollisjonssystem med fotgjengeroppdagelse og påfølgende automatisk nedbremsing hvis det er nødvendig. Den er også utrustet med sidevindsstabilisator og Fords system for automatisk lukeparkering og vinkelrett parkering som i parkeringshus.

Som den utgående modellen kan også nye Ford Transit Connect fås både i en kort og en lang variant. Den har et lastevolum på opptil 3,6 kubikkmeter (VDA) og har kapasitet til å frakte fra 520-890 kg nyttelast.

Nye Ford Transit Courier

Det minste medlemmet i Fords Transit-familie, Transit Courier, er også blitt ny både utvendig og innvendig. I førermiljøet er midtkonsollen blitt redesignet for å gi bedre ergonomi. På de høyere utstyrsnivåene får du også her infotainmentsystemetSYNC3 med en 6-tommers berøringsskjerm.

FordTransitCourier
 

Nye Ford Transit Courier. Foto: Ford

Nye Transit Courier kommer med de samme motoralternativene som Transit Connect, en nyutviklet 1.5-liters EcoBlue dieselmotor og en 1.0-liters Ecoboost bensinmotor med sylinderkutt. Alle bilene kan leveres med den nye 6-trinns manuelle girkassen til Ford, mens en 8-trinns nyutviklet automatgirkasse kommer i kombinasjon med dieselvarianten. Begge motorene oppfyller de siste utslippsstandardene i Euro 6.2.

For å redusere drivstofforbruket ytterligere kan dieselvariantene av Transit Courier også leveres med en automatisk løsning som stenger og åpner lufteventilene i bilens front etter behov. Det hjelper deg både med å spare drivstoff til oppvarming av bilen og reduserer luftmotstanden.

Nye Transit Courier har en nyttelast fra 500-590 kilo og et lastevolum på opp til 2,4 kubikkmeter (VDA).

Ford melder at de vil gi r informasjon om de nye nyttekjøretøyene blir publisert nærmere lanseringen i 2018.

Nøkkelord:

Bil, Nyttekjøretøy, Bildekarusell
 

Norsk massivtre-produsent omsatte for 242 millioner kroner i fjor

 

Her leveres koronatest som underentreprise

 

Bedrift omsatte for over 100 millioner i 2019
– nå er de slått konkurs

 

Frp vil endre regelverket for moms på omtvistede krav

Annonsørinnhold
 

Enighet om GTIN som produkt-identifikasjon i byggenæringen


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen