Mazda innfører 5 års nybilgaranti

Mazda Motor Norge innfører 5 års nybilgaranti (inntil 100.000 km) med virkning fra 1. april 2011.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Det betyr at alle nye Mazda solgt gjennom autoriserte Mazda-forhandlere i Norge etter denne dato har 5 års garanti. I tillegg lanseres 10 års serviceaktivert veiassistanse, prisgaranti på servicearbeid og garantert oppdatert servicehistorikk med online digital servicebok for alle Mazdas modeller.

- Vi har vært i dialog med Mazda Motor Europe en god stund nå om å endre våre garantibetingelser, sier adm.dir. hos Mazda Motor Norge, Karianne Westby.

- Med den økte aktiviteten på dette området fra de fleste importører fra januar i år, var det naturlig for oss å komme med samme vilkår for våre kunder. Mazda har alltid stått sterkt hva gjelder kvalitet, og våre kunder har generelt vært svært godt fornøyde med vår håndtering av garanti, men nå får kunden selvfølgelig en ekstra trygghet og det er viktig for oss å kunne kommunisere at vi tilbyr 5 år, på lik linje med etter hvert de fleste i bransjen.

Nybilgarantien, som i sin helhet dekkes av importøren, gjelder alle fabrikasjonsfeil som eventuelt avdekkes i de første fem årene etter registrering, eller inntil 100.000 km. Normal slitasje og aldring er unntatt fra garanti. Alle punkter i bilens service og vedlikeholdsprogram må være fulgt og dokumentert i henhold til Mazdas spesifikasjoner for at garantien skal være gyldig.

- Som en del av den totale pakken som vi kaller ”Garantert Mazda Kvalitet” lanseres også 10 års Mazda Veiassistanse. Det betyr at våre kunder kan føle seg trygge langs veien 24 timer i døgnet året rundt i inntil 10 år ved at det benyttes et Mazda-autorisert verksted for service. Det er bare å ringe nødnummeret til servicesentralen og vi tar hånd om berging, utlevering av erstatningsbil eller annen støtte for å holde deg mobil, sier Westby.

Powered by Labrador CMS