Stian Thorsrud er nyansatt direktør for marked og kommunikasjon i Elop. Foto: Max Emanuelson

Stian Thorsrud er nyansatt direktør for marked og kommunikasjon i Elop. Foto: Max Emanuelson

Han er ny kommunikasjons- og markedsdirektør i Elop

Teknologiselskapet Elop henter inn Stian Thorsrud fra Siemens som ny kommunikasjons- og markedsdirektør.

Teknologiselskapet Elop henter inn Stian Thorsrud som kommunikasjons- og markedsdirektør i en nyopprettet stilling.

Thorsrud vil få ansvar for å utvikle en global strategi og gjennomføre konkrete kampanjer som skal posisjonere selskapet som har utviklet verdens første rullende betongskanner basert på ultralyd. Målet er å bygge enkel, men effektiv kommunikasjon som skaper forretning, ifølge en pressemelding fra selskapet.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på denne nye utfordringen i det jeg tror har potensialet til å bli en ny norsk såkalt enhjørning. Et av målene vil være å åpne øynene til de som eier ulike betongkonstruksjoner og si til dem at de ikke lenger trenger å ta på seg masse risiko når de tar over nye betongkonstruksjoner fra sine leverandører, sier Thorsrud.

Han kommer fra rollen som kommunikasjonsdirektør i Siemens og Siemens Energy, der han har jobbet siden 2014. Før dette har han vært journalist i blant annet Finansavisen og økonomibladet Dine Penger.

Administrerende direktør og nest største aksjonær i Elop, Øyvind Horpestad, uttaler at han er glad for å få Thorsrud inn i selskapet og ledergruppen.

– Jeg tror at smart kommunikasjon vil være en viktig del av selskapets fremtidige suksess, og hans erfaring fra Siemens og som tidligere journalist er høyst relevant for Elop. Han vil spille en nøkkelrolle i posisjoneringen av selskapet både internasjonalt og i Norge, sier Horpestad.