– Kundene blir stadig mer miljø- og kvalitetsbevisste når det kommer itl terrasseløsninger, sier innkjøpsansvarlig Dag Tønsberg i Thaugland. Foto: Svanhild Blakstad

Fullt fart på terrassen hos Thaugland

Trelastleverandøren Thaugland opplever stor pågang etter ulike terrasseprodukter på årets Hagemesse.

Thaugland, som også er Miljøfyrtårn-bedrift, merker at forbrukeren blir stadig mer bevisst på hva slags kvalitet de skal ha på terrassegulvet.

– Folk er ikke redd for å bla dypt i lommeboka for miljøvennlige løsninger i høy kvalitet. Mange av de som er innom standen her på messa, er veldig målrettet og vet hva de er på jakt etter, sier innkjøpsansvarlig Dag Tønsberg til hage.no.

På Hagemessen presenterer Thaugland 15 ulike terrassegulv fra fem forskjellige leverandører. Her kan publikum se både varmebehandlet ask og furu, royalimpregnert trevirke og kompositt fra kjente leverandører som Kebony, Moelven, Talgø Møre Tre, Fritzøe og Fiberon.

– Nitti prosent av våre kunder er proffer, men her på messen møter vi forbrukerne. Det er også viktig, for det er jo de som bestemmer til syvende og sist – og da gjerne spesielt kvinnene, sier Tønsberg.

Han kan fortelle om veldig godt besøk på standen på åpningsdagen og at det er stor interesse for ulike terrasseløsninger og tilbehør. Thaugland har også med seg flere andre leverandører som tilbyr blant annet etterbehandlig av terrasse og verktøyløsninger for blant annet skjult innfesting.

Terrasseproduktene ligger i prissjiktet fra 230 kroner pr kvadratmeter og helt opp til 1400 kroner.

– Mitt inntrykk er at nå bruker mange mer penger på uterommet enn på stuen. Folk går ikke for det billigste, de vil ha kvalitet og er også opptatt av miljøvennlige løsninger, sier Tønsberg.

Thaugland har også med seg en leverandør på foldedører på standen.

– Foldedører er et produkt som vi ser blir stadig mer etterspurt. Vi ser at kundene vil at stuen skal gå i ett med terrassen og få uterommet inn, avslutter han.

Hagemessen 2018. Foto: Svanhild Blakstad