Strålende fornøyd med gjennomføringen

Bygg Reis Deg 2015 er nå over, og utstillerne er begynt arbeidet med å rigge ned på messen. Adm. dir. Halvard Gavelstad og salgssjef Arne Markussen i Bygg Reis Deg AS er meget godt fornøyd med arrangementet.

Halvard Gavelstad (t.v.) og Arne Markussen.

Totalt besøkte 41.359 personer Bygg Reis Deg 2015. Dette er en nedgang fra forrige messe hvor 50.961 var innom dørene, men en dag kortere messe og en sterkere proffsatsing forklarer dette og gjør at arrangøren er meget godt fornøyd med gjennomføringen.

- Proffsatsingen har vært vellykket. Vi har truffet markedet, og ser at både utstillerne og de besøkende er fornøyde med denne innretningen, sier en tilfreds Gavelstad.

- Bygg Reis Deg har bekreftet og styrket posisjonen som proffenes møteplass. Vi har greid å aktivisere primærmålgruppene, fagfolk i hele byggenæringens verdikjede, som i tusenvis har strømmet til Lillestrøm og Norges Varemesse. For første gang arrangeres messen over fire dager, noe som forklarer en nedgang i forbrukerbesøk sammenliknet med 2013, utdyper han.

Bygg Reis Deg 2015 hadde 543 utstillere fra 18 land. Totalt utstillingsareal var på ca. 20.300 m2 hvorav ca 1.300 m2 utendørs. Messen var utsolgt i god tid før arrangementet startet.

- Faktum er at vi kunne solgt et enda større antall kvadratmeter, men det var rett og slett ikke mer å oppdrive sier Markussen. Konseptet fra de to forrige messene, med en sterk innretning mot proffdelen i markedet, er videreført i år, og det har arrangøren lyktes med.

- De mange selskapene som har stått på utstillingene disse fire dagene melder om godt besøk og mange interessante og givende møter, noe som er hele hovedmålsettingen bak arrangementet, legger Markussen til.

Grove estimater sier at det er omsatt for rundt 200 millioner kroner rundt arrangementet.

- Jeg vil si dette er en messen som holder den høyeste kvaliteten av alle messene som blir arrangert på Norges Varemesse. Det finnes ikke en messe i Skandinavia som kan vise til en like stor satsing på standutforming og firmaprofilering som våre utstillere har vist på årets Byggeis Deg. Utstillerne har gjort en meget sterk jobb både før og under arrangementet, fastslår Gavelstad.

De vil dermed videreutvikle det samme konseptet for neste Bygg Reis Deg, som arrangeres 18.-21. oktober 2017.

- Vi vil videreutvikle samme konseptet neste gang med innrettingen mot proffene. Vi vil dermed også da jobbe frem et tungt konferanse- g seminarkonsept, både i hovedsalen og gjennom enkeltseminarene, sier Gavelstad. De har i år spisset seminarkonseptet og jobbet mer aktivt i forkant, noe som har gitt gode resultater.

Både Gavelstad og Markussen er gjennomgående godt fornøyd med konferanse- og seminardelen av Bygg Reis Deg.

- Det er arrangert en rekke møter og seminarer under Bygg Reis Deg, og disse har holdt et høyere nivå enn i 2013 og med bedre besøk.Vi har hatt over 3.000 deltakere på seminarer og konferanser i løpet av messedagene. Det er gjennomført fem større fagkonferanser som Bygg Reis Deg har stått bak, og hele 60 drop in-seminarer i regi av utstillere, sier Gavelstad.

- Det er kun By- og regionsutviklingskonferansen vi hadde et lavere besøk enn vi ønsket, legger han til.

Nå ser de frem til å kunne ønske velkommen tilbake i 2017.