Produktsjef for bygg, Paul Inge Sætheren og produktsjef for festemateriell, Rune Kalvik i Würth. 

Würth spisser seg mot ROT-markedet

Lite svingninger og stabilt høyt trykk gjør at Würth Norge satser mot ROT-markedet.

- Legger du alle eggene dine i den kurven som skal ta seg av nybygg-markedet, vil du få veldig varierende resultater. Du må ansette mange i toppene, og så må du permittere når det går dårligere. Derfor har vi det siste året valgt å spisse oss mer og mer mot ROT-markedet. Det gir en jevnere arbeidsstokk som også kan håndtere toppene i nybygg, sier produktsjef for bygg, Paul Inge Sætheren i Würth Norge.

Det er først og fremst stabiliteten innenfor rehabilitering og ombygging som gjør at Würth ønsker å vokse i nettopp dette markedet.

- Dessuten har vi en type materiell i vårt sortiment som er direkte rettet mot ROT-oppgaver. Bredden i festesortimentet vårt glir rett inn i hansken på dette markedet, sier Sætheren.

Würth forventer også at ROT-markedet kommer til å vokse i fremtiden, spesielt innenfor energiforbedring av bygg. Smarte energiløsninger har de også lagt vekt på å vise frem på sin Bygg Reis Deg-stand på Norges Varemesse på Lillestrøm.

- Vi viser blant annet hvordan du lett kan lekte ut en firetoms vegg til en åttetoms vegg, uten at du får kuldebroer. Samtidig har vi produkter som gjør denne jobben raskere, sier produktsjef for festemateriell, Rune Kalvik.

- Hvordan er interessen her på Bygg Reis Deg?

- Vi har hatt godt besøk på stand, og opplever mye nysgjerrighet rundt konseptene våre. Vaterskruen, som vi lanserte under forrige Bygg Reis Deg og som er blitt mer og mer populær, er ett eksempel på det.

- I tillegg har vi en helt ny patentert plugg som kan brukes til innfesting i våtsonen mellom stenderne. Den gjør at du får et helt tett hull, samtidig som at aldringsbestandigheten er på 25 år, sier Kalvik.