Den gode samtalen med kundene er viktig for Håkon Woldsund, salgssjef bygg i Vartdal Plast (foto: Jørn Hindklev).

Vartdal Plast varter opp kunden

− Vårt fokus er fokus på optimal leveranse fra A til Å, sier Håkon Woldsund, salgssjef i bygg i Vartdal Plast.

Hos Vartdal Plast presenteres det ingen nye produktnyheter i år.

− Messen er for oss en arena for å møte kundene og få de gode samtalene, men det er også viktig å synliggjøre at vi er viktig aktør på byggemarkedet, sier Woldsund.

Bedriften levere også produkter til fiskenæringen og emballasje til blant annet møbelproduksjon, men i dag er byggemarkedet Vartdal Plasts viktigste markedsområde.

−Vi ser at markedet totalt øker og jeg mener at det er positivt at en aktør som Glava løfter bevisstheten om vår type byggesystemer gjennom sitt produkt som Trollveggen, sier Woldsund.

Han ser bekymringsfritt mot en framtid med passivhusstandard.

− Vartdal Plast har løsningene og produktene. Jeg ser ingen utfordringer med strengere krav, sier han.

Likevel innrømmer han at bedriften ser med litt spenning på den økonomiske utviklingen innen byggenæringen den nærmeste framtiden.

− Kan det være aktuelt å satse tyngre på anleggsmarkedet for Vartdal Plast?

−Vi har ikke hatt stort fokus på vei og anlegg, og jeg ser ikke for meg at det kommer til å endre seg i umiddelbar framtid. Det er et markedsområde hvor ting skal skje veldig raskt og vi ønsker ikke at slike leveranser skal gå ut over vår regulære virksomhet. Vi er opptatt av at våre kunder skal få sine varer raskt, sier han.