Etter et år med stigende renter og svekket kjøpekraft, er norske bankkunders misnøye større enn noen gang tidligere målt. Foto: Terje Pedersen / NTB
Etter et år med stigende renter og svekket kjøpekraft, er norske bankkunders misnøye større enn noen gang tidligere målt.

Norske bankkunder er langt fra fornøyde

Norske bankkunders misnøye med bankene er større enn noen gang tidligere målt. Det kommer fram i en ny bankmåling.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Etter ett år med stigende renter og svekket kjøpekraft er norske bankkunders misnøye større, skriver Dagens Næringsliv.

Undersøkelsen fra EPSI Norway viser at kundetilfredsheten i privatmarkedet har falt fra 69,5 av 100 mulige poeng i fjor, til 67,7 poeng i år. Det er det laveste nivået hittil målt sammen med resultatene for 2004, som var identiske.

Verst er skussmålene fra kundene av landets tre største banker: DNB (61,5 poeng), Nordea (64,4) og Danske Bank (57,7). Det er Bulder Bank som har de mest fornøyde kundene i årets måling, med 79,2 poeng.

Hver fjerde bankkunde oppgir nå at de vurderer å bytte bank det neste året. Det er høyt i et land der bankkundene historisk har pleid å være trofaste.

Årets resultater er basert på intervjuer med 6000 bedrifter og privatpersoner.

Powered by Labrador CMS