Nordisk marketingdirektør i Hitachi Power Tools, Eli Wahstrøm, får med seg blant andre fra venstre Andreas Hovden (nordisk logistikkdirektør), Frode Halvorsrud (nordisk produktsjef for elverktøy), Thomas Kristensen (administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norden) og salgsdirektør i Hitachi Power Tools Norge, Eirik Berglund når selskapet bytter navn til HiKoki.
Hitachi satser stort - bytter navn
Den japanske verktøyprodusenten Hitachi innfører batteriplattform, bytter navn og ansetter flere i den nordiske ledergruppa.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Verktøyprodusenten skifter også formelt navn fra 1. oktober i år – fra Hitachi Power Tools til HiKoki.
Det amerikanske gigantiske investeringsselskapet KKR ser et potensial i Powertools-divisjonen til Hitachi, og ønsker å utvikle denne videre.
Erstatter ledningsverktøy
– Jeg vil være ansvarlig for å bygge HiKoki-merkevaren i Norden, noe jeg synes er enormt spennende å få være med på. Dette er en global merkevare, samtidig som den nye merkevaren Multi Volt lanseres – et batteri- og verktøykonsept som skal erstatte ledningsverktøy. Alt verktøy vil ha en batterikapasitet på 36 volt, sier Eli Wahlstrøm, nordisk marketingdirektør i Hitachi Power Tools til Byggeindustrien.
– Tydelige verdier
Hun sier at det er en viktig forutsetning i merkevarebyggingen å ha forståelse for hva som er viktig for håndverkerens hverdag.
– Vi jobber tett med våre nordiske salgsteam for å få til dette. Dessuten er det viktig å kommunisere tydelige verdier til markedet. Europa-kontoret vårt utvikler også et strategi- og markedskonsept globalt for HiKoki, sier Wahlstrøm.
– Gode tilbakemeldinger
For øvrig påpeker hun at det nye selskapet får med seg alt fra Hitachis verktøyfabrikker og ansatte, samt historiske verdier.
–I tillegg får vi altså Multi Volt-lanseringen med på kjøpet. Enkelte produkter er allerede lansert i noen markeder, og tilbakemeldingene er svært gode, sier Wahlstrøm.