Mester Grønn fronter Rosa Sløyfe-aksjonen

Blomsterkjeden Mester Grønn er med som hovedpartner i årets Rosa Sløyfe-aksjon mot brystkreft.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

− Brystkreft er i stor grad er en kvinnesykdom, og dette er en sak som naturlig skaper et stort engasjement hos Mester Grønn da tilnærmet 90 % av både kunder og ansatte er kvinner, heter det i en pressemelding fra blomsterkjeden.

De siste årene har man sett en nedgang i antallet kvinner som får brystkreft, samtidig som stadig flere overlever sykdommen. Grad av overlevelse har steget med 20 % de siste 30 år, og en årsak til dette kan være den offentlige mammografiscreeningen som startet i 1995/96. Økt overlevelse kan også skyldes tidligere diagnose grunnet en større bevissthet og kunnskap hos kvinnen, bedre kirurgi og bedre etterbehandling.

Å styrke disse viktige innsatsområdene er formålet med Rosa sløyfe-aksjonen. Gjennom aksjonen får tusenvis av mennesker over hele landet økt kunnskap om brystkreft, samtidig som det samles inn penger til å bekjempe sykdommen. I oktober farges Norge rosa i solidaritet med brystkreftrammede.

Stolt hovedpartner
Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og er ekstra stolte av å være med som en hovedpartner i 2011. Brystkreft er i stor grad er en kvinnesykdom og dette er en sak som naturlig skaper et stort engasjement hos Mester Grønn da tilnærmet 90 % av både kunder og ansatte er kvinner.

Alle Mester Grønn butikker vil i oktober tilby et utvalg Rosa sløyfe-produkter, der en andel av salgsbeløpet går til aksjonen.

Salg over all forventning
Etter kun seks salgsdager har Mester Grønn sine kunder bidratt med over 350 000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen, en tredobling fra tilsvarende periode i fjor.

Nye produkter for årets aksjon er en stor blomsterbukett i gaveeske og et Rosa Sløyfe kort, og ikke minst Kreftforeningens sløyfe med strass, som har solgt spesielt godt.

Mange velger buketter som gaver til venninner og familiemedlemmer, og kjøper med seg en sløyfe til eget bruk. En handling som bidrar til en viktig og god sak og samtidig skaper glede i alle hjem.

Rosa sløyfe-aksjonen
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Foreningen for brystkreftopererte og Kreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen i Norge.

1 av 12 kvinner får brystkreft i løpet av livet, og målet er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å samle inn penger til forskning.

rosasloyfe.no ffb.no kreftforeningen.no mestergrønn.no

Powered by Labrador CMS