Fra venstre: Andreas Ekman, prosjektleder i Baneservice, Kjersti Kanne, administrerende direktør i Baneservice, Lars André Tangerås, prosjektdirektør i Bane Nor og Thomas Slevikmoen Høgli, prosjektleder i Bane Nor. Foto: Anne Mette Storvik/Bane Nor

Fra venstre: Andreas Ekman, prosjektleder i Baneservice, Kjersti Kanne, administrerende direktør i Baneservice, Lars André Tangerås, prosjektdirektør i Bane Nor og Thomas Slevikmoen Høgli, prosjektleder i Bane Nor. Foto: Anne Mette Storvik/Bane Nor

Baneservice sikret seg kontrakt med Bane Nor

Baneservice har landet jobben «UNB15 – Innføring Tønsberg stasjon» hos Bane Nor. Kontrakten er på 381,7 millioner kroner.

Baneservice AS skal rive spor 3-6 og et servicespor på Tønsberg stasjon, og bygge spor 3 og 4 og ny plattform til spor 4. Spor 1 og 2 skal renoveres der det er nødvendig, og plattformer skal heves og forlenges. Det skal bygges en ny støttemur mot Lerches gate og diverse masser skal skiftes ut i stasjonsområdet. Arbeidet starter på nyåret 2023, og skal være ferdig samtidig med dobbeltsporet i august 2025, heter det i en pressemelding fra Ban Nor.

 Vårt mål er fire tog i timen i grunnrute hver vei mellom Tønsberg og Oslo. Dette prosjektet er veldig viktig for å kunne ta ut effekten av de andre utbyggingene på Vestfoldbanen, sier Lars André Tangerås, prosjektdirektør i Bane Nor i meldingen.

– Det er viktig at vi samarbeider og bruker ressursene der de trengs mest, sier Tangerås som understreker viktigheten av HMS i alle ledd, ikke minst i forhold til alt som har med spennings-satt anlegg å gjøre.

– Vi er svært glade for denne kontrakten. Jeg håper vi kan få god dialog og fin kommunikasjon, det løser mange problemer, sier Kjersti Kanne, administrerende direktør i Baneservice, i meldingen.