Storstilt proffsamling i Maxbo-regi

Fredag 11 januar samlet Maxbos leverandører og proffkunder seg til bransjetreff og fagmesse på Lillestrøm.

Den tradisjonsrike Løvenskiold-messen, som i fjor endret navn til Arena, ble arrangert på Norges Varemesse 11-13 januar. Messen var for Løvenskiold Handels egne kjeder, samarbeidende kjeder, leverandører og kunder.

Byggeindustrien var tilstede under åpningen fredag, og denne første messedagen var viet Maxbos proffkunder. De skal også delta på det årlige fagtreffet, hvor temaet er HMS knyttet opp mot den nye byggforskriften.

Proffkunden i sentrum
– I dag setter vi proffkundene i fokus. Alle Maxbo-varehusene har invitert sine viktigste kunder, slik at de kan få møte de som leverer de produktene de til daglig står og jobber med, sier markedsdirektør Tina Karp i Løvenskiold Handel.

Over 50 proffrelaterte leverandører skal gi proffkundene faglig input, og totalt er det rundt 850 kunder, medarbeidere og leverandørrepresentanter i sving på messen.

Mini Bygg Reis Deg
Messen kan minne om en miniutgave av Bygg Reis Deg. Det er flotte stands, og utstillerne legger vekt på å vise seg frem fra sin beste side.

Det foregår også en rekke aktiviteter og konkurranser, som skaper engasjement hos deltakerne, blant annet en stakekonkurranse i regi av Maxbo, Glava og Weber. Her kan man vinne tur til Ski-VM.

Store forventninger

– Vi har skyhøye forventninger til messen. Dette er et stort prosjekt for oss, og vi legger ned mye tid og ressurser i planlegging og gjennomføring av arrangementet, sier Tina Karp, og fortsetter:

– Messen er antagelig er den viktigste arenaen vi har gjennom året. Vi prøver å knytte sammen hele verdikjeden innenfor det vi representerer med alt fra produsenter, leverandører, til proffkundene som bruker produktene, til varehusene og deres medarbeidere som står og selger varene hver dag, sier Karp.

Hennes mål er et deltakerne etter messen skal dra hjem med nødvendig påfyll og inspirasjon.

Prosjektleder for Arena 2013, Rune Kjølberg, forteller at de etter hver messe har en grundig evaluering og undersøkelse – og at tilbakemeldingene fra leverandører og kunder er positive.

Dette er bransjens største lukkede fagmesse, med et utstillingsareal på nærmere 8.000 kvm. Gjennom tre dager vil man hver dag håndtere mellom 800 og 900 personer.

Forhandlere møter leverandører
Lørdag 12. og søndag 13. januar møtte forhandlere rundt 100 leverandører og fikk presentert produktnytt, sesongnyheter, kampanjer etc.