Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Facebook funker for Norgeshus

Publisert: 21.09.2010 08:55. Sist endret: 27.11.2013 19:13.

Det hevdes at ”alle” er på Facebook. I hvert fall vil sosiale medier eksistere i en eller annen form. Det har boligkjeden Norgeshus tatt konsekvensen av.

  • Norge stenger i praksis grensen- stopper arbeidsinnvandringen

  • Stort smitteutbrudd på byggeplass i Oslo – Pressens hus rammet

  • Entreprenører etterlyser mer kontroll for å unngå lærlingjuks

  • Innredet «nye» kontorlokaler med gammelt linoleumsbelegg og brukte møbler

Nettleder

Digitaliseringens år

Les også:

  • Fremtidens kontorer
  • Det strammer seg til
  • Boligskillet
  • Ny politisk hverdag kan gi spennende inngang til valget
  • Hva nå, Helse Møre og Romsdal?
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Sverre Molvik

«Vi må tenke nytt om miljø»
Les mer

Les også:

  • Samhandling og inngripende tiltak for en mer etisk handel
    Merete Bellingmo
  • Front of House: Fokus på fellesarealene i nybolig-markedet
    Trond Ramsøskar
  • Hjem kjære hjem
    Bård Folke Fredriksen
  • Innlegg: Standardisering lønner seg
    Jacob Mehus
  • Mer innovasjon og utvikling i bygg- og anleggsnæringen: Gjenta samarbeid!
    Ragnhild Kvålshaugen
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Norge stenger i praksis grensen- stopper arbeidsinnvandringen
  • Stort smitteutbrudd på byggeplass i Oslo – Pressens hus rammet
  • Entreprenører etterlyser mer kontroll for å unngå lærlingjuks
  • Innredet «nye» kontorlokaler med gammelt linoleumsbelegg og brukte møbler
  • Stangeland Maskin sender permitteringsvarsel til alle ansatte
  • Han er ny Carlsen Fritzøe-sjef
  • Stoltz skiller ut to selskap
  • Rambøll hjelper Equinor med solcellepark til havs
  • Statsbygg lanserer ny versjon av BIM-krav
  • Tunnelbrannen ved Nordøyvegen får ikke konsekvenser for åpningstidspunkt
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Skrubben Havn

Flere prosjekter

  • Berger Hage
  • Scandic Victoria Lillehammer
  • Torvbråten skole
  • Volda Campus Arena
  • Svelvigen Brygge
  • Skipet
  • Knudsenkvartalet
  • Helsehuset Stella Maris
  • Vestli skole og flerbrukshall
  • Villa Bekkestuene
  • Ski turnhall
  • Strømmen Verksted
  • Sonja Henie ishall
  • Fri Sikt Volsdalsberga
Flere prosjekter

Siste kontrakter

Asker Entreprenør bygger sykehjem i Fredrikstad

Flere kontrakter

  • Norconsult signerte rammeavtale med Forsvarsbygg
  • Mer samspill for AF Gruppen på Blindern
  • AF Gruppen innstilt til nok et oppdrag på nytt sykehus i Drammen
  • Betonmast utbedrer veinettet i Göteborg
  • Consto Øst bygger boligprosjekt og SNØ-hotell for Thon
  • Consto Øst bygger omsorgsleiligheter i Bærum
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Slik jobber Spinn Arkitekter i virtuell virkelighet under pandemien

  • Prosjekteringen av Protonsenteret på Haukeland sykehus er godt i gang

  • Rockwool kutter utslippene med 80 prosent og avfallsmengden med opp til 99 prosent med ny elektrisk ovn

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
18.03 Vi Bygger Bergen 2021
31.08 Byggedagene 2021
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

  • Tekla BIM Awards - Randselva bru

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

Av: email authorByggeindustrien

Derfor er Facebook blitt en viktig del av boligkjedens nettsatsning hvor man også er størst blant konkurrentene med 1711 tilhengere.

– Stikkord er tilbakemeldinger fra kunder kombinert med nyheter, konkurranser og egenannonser. Og det funker, forteller markedssjef Benn Asgeir Båtvik i Norgeshus i en pressemelding.

– Når det gjelder sosiale medier, er det viktig å være ekte, åpen og troverdig. Derfor drifter vi sidene selv, opplyser han.

Overvåking
Ved å følge med på blogginnlegg og kommentarfelt på relevante nettsider, finner man i Norgeshus ut hva kundene mener om dem og konkurrentene. Hva blir sagt? Hvor sies det? Hvem snakker om bedriften vår på nettet?

– Poenget er at samtalen foregår der ute uansett, og skulle det komme noen negative kommentarer har vi muligheten til å gå ut å svare og ta kontrollen selv, fremholder Båtvik.

Nyhetskanal
– Jeg tror mange forbrukere synes det er positivt når vi er på Facebook. Dermed kan de diskutere direkte med oss. Boligkjøp skiller seg ut fra andre produkter ved at det er en av de største investeringene man gjør i livet. Dessuten er både selve kjøpsprosessen og byggeprosessen lang. Underveis kan kundene utveksle meninger og erfaringer med andre, og i tillegg holde seg oppdatert om nyheter fra oss, sier Båtvik.

– Alle nyheter og lanseringer publiseres først på Facebook-siden vår, deretter på hjemmesiden. Akkurat nå har Norgeshus 1711 tilhengere på Facebook, og denne eksklusive gruppen er de aller første som får informasjon om tilbud, konkurranser og nyheter fra oss, opplyser Båtvik.

Medlemstall og aktivitetsnivå
Båtvik innrømmer at han er opptatt av medlemstallene på Norgeshus sin Facebook-side.

– Vi sammenligner oss med konkurrentene, og ønsker selvfølgelig å ha flest tilhengere. Det viktigste er imidlertid aktivitetene på siden, tilføyer han.

Båtvik påpeker at det også er mye lettere å tenke målgrupper på nettet.

– Vi kan få til en veldig målrettet kampanje. Er målgruppen vår gifte par med små barn, så finner vi dem på Facebook, hevder Båtvik.

– Vi forsøker å sette Facebook i system i forhold til øvrige markedstiltak. Vi knytter tradisjonelle reklamekampanjer til flere kanaler, og binder det hele sammen. Det handler om synlighet, kjennskap og kunnskap, avslutter markedssjefen.

Nøkkelord:

Boligprodusenter, Bolig
 

Norge stenger i praksis grensen

 

Stort smitteutbrudd på byggeplass i Oslo

 

Drakamp mellom norske, spanske
og kinesiske entreprenører på E6 Storhove – Øyer

 

Stangeland Maskin sender permitterings-varsel til alle ansatte

Annonsørinnhold
 

Kunsten å pakke inn et gammelt hurtigruteskip

Annonsørinnhold
 

Hvordan få mest mulig veg for pengene?


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen