Volkswagen mest solgte nyttekjøretøy

Volkswagen ble nok en gang det største merket i nyttekjøretøymarkedet med et salg på 5357 biler.

Blant varebilene beholder Volkswagen Nyttekjøretøy sin sterke posisjon og ble for femte år på rad Norges mest kjøpte varebilmerke. I denne kategorien kjøretøy oppnådde Volkswagen Nyttekjøretøy en markedsandel på 22,8 prosent, foran Toyota og Ford.

Jeg er svært fornøyd med at Volkswagen Nyttekjøretøy styrker sin posisjon og nærmer seg en fjerdedel av varebilsalget i Norge, uttaler direktør for Volkswagen Nyttekjøretøyer, Harald Frigstad.

Det er også gledelig at Volkswagen Nyttekjøretøy har fått full uttelling for utvidelsen av modellprogrammet med Volkswagen Caddy Maxi og lansering av nye Volkswagen Transporter. Det er en klar trend at kundene nå velger biler med firehjulsdrift og våre 4Motion-modeller nærmer seg nå 50 prosent av salget vårt, avslutter Frigstad.

Toyota Hiace ble den mest solgte varebilmodellen i Norge i fjor.

Volkswagen Caddy ble Volkswagens mest kjøpte varebilmodell med en markedsandel på 9,5 prosent. Deretter fulgte Volkswagen Transporter med 7,5 prosent markedsandel og Volkswagen Touran med 5,2 prosent markedsandel.

Volkswagen forsvarte også posisjonen som Norges mest kjøpte bilmerke i 2009. Den ferske statistikken fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at Volkswagen ble landets mest kjøpte bilmerke med en markedsandel på 15,4 prosent og 19642 solgte biler i 2009. Volkswagen har også den mest kjøpte bilmodellen i Volkswagen Golf,