Storkampanje for Norske Boligbyggelag

Fra mandag setter NBBL og landets lokale boligbyggelag i gang en stor kampanje for å lansere det som skal bli den nye merkevaren - Norske Boligbyggelag. Ny logo er ett av virkemidlene.

I alt representerer Norske Boligbyggelag mer enn 720.000 medlemmer, og det er et historisk øyeblikk som markeres med denne kampanjen. En så omfattende kampanje har tidligere ikke vært vanlig kost for boligbyggelagene. DDB, som tidligere har vunnet priser for sine OBOS-kampanjer, er tungt inne også i kampanjen for Norske Boligbyggelag. - Kampanjen skal øke kjennskapen til landets boligbyggelag og vise styrken som ligger i organisasjonens størrelse. Vi vil vise at det er Norske Boligbyggelag som er landets ledende når det gjelder kunnskap om borettslag i Norge, forteller kommunikasjonsdirektør Ruth Larsen i NBBL. Historisk satsing Viseadm. direktør Roy Berg Pedersen opplyser at kampanjen for å lansere merkevaren Norske Boligbyggelag trolig er NBBLs største enkeltsatsing noen gang. - Kampanjen er en del av et langsiktig arbeid. Vi ønsker å etablere et kvalitetsstempel for Norske Boligbyggelag, sier NBBLs adm. direktør, Ralph Norberg. Bortimot en tredjedel av boligbyggelagene har allerede vedtatt å ta i bruk den nye logoen og profilen. De vil delta for fullt i kampanjen med nytt utstyr på plass allerede fra mandag av. Andre vil markere tydelig i sine lokalmiljøer at de er med i Norske Boligbyggelag.