Mikael Blomgren

Mikael Blomgren ansatt som chief marketing officer i Norgips

Norgips har ansatt Mikael Blomgren i stillingen som CMO - chief marketing officer. Blomgren startet i stillingen 1. mai.

Rollen som CMO skal fokusere på merkevarebygging,

innovasjon og vekst innenfor nye forretningsområder.

Blomgren har jobbet for Norgips siden 2012 i ulike stillinger. Nå sist som markedssjef for det norske og svenske markedet, med fokus på produktutvikling og merkevarebygging. Han har blant annet jobbet med utvikling av nye nettsider, innholdsmarkedsføring og kreative messekonsept.

Før han kom til Norgips jobbet han flere år for blant annet Hilti og Würth i Sverige.

- Norgips skal utvikle nye forretningsområder, styrke vår merkevare ytterligere og få et tydeligere fotavtrykk ute i markedet. For å kunne lykkes med dette er vi avhengig av å ha mennesker i vår organisasjon med riktig kompetanse, holdninger og ambisjoner. Mennesker som ønsker å utvikle Norgips, kollegaene sine og seg selv. Samtidig som man evner å fokusere på hva som skaper verdi for våre kunder. Heldigvis har vi nettopp det, og derfor var det helt naturlig at vi søkte i egne rekker når vi nå ønsket å styrke vår ledergruppe ytterligere kommersielle området. Vi er svært glad for at Mikael takket ja til å bli en del av vår ledergruppe. Hans kompetanse og personlige egenskaper kommer til å bli et viktig bidrag både for kunder og ansatte i årene fremover, sier administrerende direktør Hilde Kristin Herud.