Maxbo løfter frem hundreårig historie i ny kampanje

Nesten fire hundre års bransjekunnskap skal nå løftes frem i Maxbos nye kommunikasjonskonsept «Godt gjort».

Merkevaren Maxbo har det siste året vært gjennom et kraftig løft, både visuelt og innholdsmessig. Alle varehusene, proffsentrene, nettbutikkene, biler og ansatte kles nå opp i ny profil, samtidig som mer og mer kommunikasjon dreies mot rådgivning, fagkompetanse og kvalitet.

Torsdag lanserer Maxbo en ny reklamefilm, som trekker historiske linjer fra selskapets etablering i 1649 og frem til i dag.

– Vi ønsker for første gang å løfte frem den flere hundre år gamle historien vi har gjennom Løvenskiold Vækerø. Maxbo skal nå i større grad være en faghandel, med fokus på kompetanse og service. Da er det fint å minne kundene på at vi har relativt lang erfaring, sier Eirik Grønlie, markedsdirektør for Maxbo i en pressemelding.

Med det nye konseptet «Godt gjort» ønsker Maxbo å formidle at de ikke bare vil hjelpe kundene med å gjøre jobben, men å gjøre den smart, riktig og varig.

– Maxbo vil ta større ansvar for at kundene lykkes med prosjektene sine. Det stiller høye krav til oss, men vi er trygge på at vi kan levere godt, sier Grønlie.