Eikens presentasjon inneholdt ikke mange konkrete forslag, men de skal komme når selve strategien skal presenteres i september.
- Det er fremdeles tid til å bidra til hvordan innholdet blir, understreket han.
- For å skape en kulturutvikling må næringens ledere gå foran, men Bygg21 utfordrer hver enkelt medarbeider i byggenæringen til å komme på banen, la Eiken til.
For å få hele næringskjeden i tale ønsker Bygg21 seg innspill via de sosiale plattformene Twitter og LinkedIn.
For å bli den pådriveren for fremtidens byggenæring som Bygg21 ønsker å bli lener de seg mot stortingsmeldingen om byggenæringen. FoU, innovasjon, rammevilkår, kompetanse og formidling er blant nøkkelordene.
- Det er ingen grunn til at norsk byggenæring ikke skal være et forbilde i verden, mente han.
Eiken fortalte også at det hadde vært litt skepsis mot programmet, men mente at alle aktører i næringen kunne dra nytte av programmet. Forutsetningen er selvfølgelig at man bruker den strategien man kommer frem til i praksis.
- Hver enkelt må ta ansvar. Vi i Rom Eiendom skal gå foran, og er allerede i gang. Vi ønsker å bidra til at alle offentlige bygg skal ha Bygg21 som ledestjerne, sa han..
- Nøkkelord
- Byggedagene