Nye Vinterbro åpner dørene

Etter halvannet år med total ombygging og utvidelse åpner «nye» Vinterbro dørene 13. juni.

Vinterbro besøkes årlig av ca. 4 millioner kunder. I markedsområdet, som i dag teller omlag 200 000 innbyggere, ventes en befolkningsvekst på hele 56 prosent frem mot 2030. For å møte morgendagens etterspørsel var det dermed duket for omfattende oppgradering.

- «Vi kjenner deg» sier vi i vårt kundeløfte og nettopp dette er lagt til grunn for totalrenoveringen. Flere undersøkelser er gjennomført for å avdekke hva nabolaget ønsker som har resultert i tre hovedgrep: Best på Hjem og interiør i Follo, 23 nye konsepter (hvorav en rekke spesialkonsepter som er helt nye for regionen) samt et variert og fristende utbud av kafeer og spisesteder, skriver senteret i en pressemelding.

- Det handler om nærhet til gjestene, - hos oss skal alle føle at de blir tatt godt vare på. Vi har et sterkt miljø internt på huset som alle ønsker å skape den hyggeligste handleopplevelsen for gjestene våre. Vi er den gode naboen som alltid er der og har det gjestene trenger – hver dag, sier senterleder Peder Halgunset.

- Arkitektoniske grep under ombyggingen gir følelsen av god etasjehøyde og åpenhet med fokus på glass, belysning og tydelig skilting. Utvendig fasade, nye utstillingsvinduer og fellesarealer bidrar til at senteret får et moderne og unikt uttrykk med behagelig innemiljø. Det er lagt sterk fokus på et spennende og variert utvalg av butikker og tjenester som foretrekkes av hele familien, skriver de.

- Ombyggingen har skjedd på tre områder: Hele det eksisterende senteret er rehabilitert både ut – og innvendig, P-huset er bygget om og det er etablert et tilbygg, med en grunnflate på ca- på 1200 kvadratmeter, i 3 etasjer, ved dagens hovedinngang.

Prosjektet startet i januar 2012. Senteret telkler nå 85 butikker. Totalt utleieareal er økt fra 30.000 til 37.000. Ombyggingen kostet ca. 300 millioner kroner.