Illustrasjonsfoto: Veidekke

Veidekke i gang med stor rekrutteringskampanje

Veidekke leter etter de beste ingeniørene og ingeniørstudentene i Norge, og denne uka kjører entreprenøren og eiendomsutvikleren i gang ny rekrutteringskampanje med Hasse Hope, quiz og spennende premie. 

- Veidekke vokser, og med rekordhøye ordrereserver er behovet for kompetanse og kapasitet stort. I løpet av fjoråret fikk vi 1.400 nye medarbeidere med på laget, og vi ser fortsatt store behov for rekruttering i årene framover, forteller kommunikasjonsdirektør Grete Ingeborg Nykkelmo.

Fjorårets kampanje ga en veldig god effekt for Veidekke. Totalt økte antall søkere på traineestillinger med 50 prosent sammenlignet med året før. Kampanjen var også en viktig årsak til at Veidekke ble "Årets klatrer" i Universums årlige kåring av de mest attraktive arbeidsgiverne.

Grete Ingeborg Nykkelmo

– Veidekke innehar nå 14. plass blant ingeniørstudentene, opp fra 33. plass året før, og er dermed den mest populære arbeidsgiveren i entreprenørbransjen. Vi ser tydelig at arbeidet med å bygge kunnskap om Veidekke og mulighetene for en karriere i selskapet gir effekt. I tillegg har vi også fått veldig god respons på kampanjene våre fra bransjen, fra politikere og fra befolkningen generelt. Målinger viser at Veidekkes omdømme i den norske befolkningen er bedret med hele 20 prosent i løpet av de siste to årene, forteller Nykkelmo.

Fjorårets kampanje ble også startskuddet for en mer offensiv satsing i sosiale medier for Veidekke.

– Vi opprettet Facebook-siden «Veidekke i Norge» i forbindelse med kampanjen i fjor. Den drahjelpen ga oss mange følgere, mye engasjement og en god plattform for fremtidig kommunikasjon. Aktiviteten er fortsatt stor, og nå nærmer vi oss 11.000 hovedsakelig relevante følgere, sier kommunikasjonsrådgiver Anders Auberg.

Veidekke har utviklet seks ulike kunnskapstester for årets kampanje, sammenbyggervi.no. Testene går ut på å svare på ti spørsmål knyttet opp mot et av Veidekkes signalprosjekter; Munchmuseet, Utsikten, Atlanterhavsveien, Operaen, Hardangerbrua og bydel Nye Lilleby i Trondheim. Resultatet vil gi en uhøytidelig indikasjon på om du har det som skal til for å jobbe i Veidekke. Tallene brukt i spørsmålene er omtrentlige for å gjøre regnestykket noe lettere og representerer ikke nødvendigvis de faktiske størrelser i prosjektene.

Vinneren av konkurransen får sammen med to venner et eksklusivt besøk på byggeprosjektet for det nye Munchmuseet i Oslo. I tillegg får de en helikoptertur for å beskue noen av Veidekkes signalprosjekter fra lufta, med påfølgende middag i Operaen.

Konkurransen varer fra 19. september til 31. desember.