Det er kvikkleire i sentrum som har skapt trøbbel for jernbaneprosjektet i Moss. Et styrereferat fra 30. mai i år viser at stans og en ny planprosess ble presentert som et alternativ. I september anbefalte Bane Nor å fortsette og skyve på prosjektet med fire år til 2030. Dronefoto: Øystein Stavdal Paulsen/Bane Nor/Skjermdump fra styreprotokoll
Det er kvikkleire i sentrum som har skapt trøbbel for jernbaneprosjektet i Moss. Et styrereferat fra 30. mai i år viser at stans og en ny planprosess ble presentert som et alternativ. I september anbefalte Bane Nor å fortsette og skyve på prosjektet med fire år til 2030. Dronefoto: Øystein Stavdal Paulsen/Bane Nor/Skjermdump fra styreprotokoll

Utbyggingen av problemprosjektet startet i 2019 – i vår ble stans og ny trasé presentert som et alternativ

Så sent som i mai i år ble stans og ny trasé presentert for Bane Nor-styret som ett av to alternativer for det trøblete jernbaneprosjektet i Moss. Men Bane Nor-styret så på det som uaktuelt å begynne på nytt.