Nedgangen forklares med overkapasitet i markedene og økte kostnader.
Til tross for utfordringene har selskapet økt sin markedsandel innen avispapir ved å øke salgsvolumene sammenlignet med samme periode i fjor. Konsernsjef Geir Drangsland er sier han er tilfreds etter gode tilbakemeldinger fra emballasjepapirkunder.
Annonse
Geir Drangsland.Foto: Sindre Sverdrup Strand
Driftsresultatet endte på minus 13 millioner kroner, ned fra et overskudd på 364 millioner kroner i andre kvartal. Resultat før skatt var minus 156 millioner kroner, mot et overskudd på 311 millioner kroner i kvartalet før.
Netto rentebærende gjeld økte til 3,7 milliarder kroner, hovedsakelig grunnet investeringer og en svakere norsk krone. Egenkapitalandelen er 41 prosent.
Selskapet skriver i kvartalsrapporten at de forventer at etterspørselen etter deres produkter vil fortsette å øke i fjerde kvartal, til tross for fortsatt overkapasitet i markedet.