Hunton-konsernet hadde totale driftsinntekter på 527 millioner i 2020, noe som er en økning på 14 prosent fra året før.
Hunton skriver i en melding at et solid ROT-marked kombinert med voksende interesse for de trebaserte produkter og løsninger, bidro til sterk vekst i hele Norden.
Annonse
EBITDA-resultatet endte på solide 39 millioner i 2020, en klar forbedring fra året før. - Det er med glede og stolthet jeg ser at den solide innsatsen organisasjonen har nedlagt de siste årene nå bærer frukter. Vi har oppnådd å etablere egen produksjon av trefiberisolasjon i Norge og ser at markedet er klart for kortreist og naturlig isolasjon. Alle våre kjerneprodukter opplever robust vekst, faktisk også tiltagende i 2021, sier administrerende direktør Arne Jebsen om resultatet.
Konsernresultatet ble også i 2020 negativt påvirket av igangkjøringen av en ny fabrikk, men gradvis økende produktivitet kombinert med flere skift i produksjonen gir rom for optimistiske forventninger de kommende årene.
- Markedsandelen innenfor isolasjonsmarkedet i Norden er fremdeles meget beskjeden, men gode tilbakemeldinger fra fornøyde kunder gir tro på vekst, skriver selskapet i meldingen.