Helt ny interiørmesse i Bergen

Du trenger ikke å reise på internasjonale messer for å oppleve god design lenger. Med et mangfold aktører fra interiør- og møbelbransjen, huset under ett og samme tak, skal det i september skapes et mekka for interiør- og designentusiaster i Bergen, ifølge arrangøren.

- Bransjen får med dette en helt ny markedsplass og boltre seg på. Publikum får en bugnende arena spekket med nyheter og trender, sier prosjektleder og gründer Trude Vaaga i Possibility AS.

Nyheter og trender som har fått oppmerksomhet både i Milano, Designers Saturday i Oslo og 100% Design i London blir vist frem.

Bergen by får en ny møteplass med sterkt fokus på kvalitet, karakter og opplevelser. Den sosiale praten og det faglige påfyllet er viktige ingredienser for Interiør & boligmessen 2011, opplyser arrangøren.

Possibility AS og Trude Vaaga har høstet stor respons på sitt nye interiør- og boligkonsept, som altså går av stabelen i Grieghallen 23-25 september.

- Messen skal appellere både til Ikea-entusiaster og til de som foretrekker innredning fra Slettvoll eller Black & White Studio, bedyrer Trude Vaaga og forteller at messen vil inneholde et knippe nisjebutikker som skal få blodet til å boble ekstra denne helgen. Et fyldig ”københavnermekka”, som Trude selv liker å kalle det.

Messen vil også huse velkjente designere, produsenter, interiørbloggere og kunstnere. Etablerte navn som Torill Slettvoll, Halvor Bakke, Tine K, Lisbeth Mansfeldt/Showmanager Louis Poulsen, Ingri Egeberg, Anne Sofie Bertelsen/Galleri Langegården, Cecilie Staude, Einar Nilsson, blogg- Emmeline, Lasse Berntzen, Siren Elise Wilhelmsen, Dave Vikøren, Knudsen & Hindenes, Lene Bjerre, Vitra, Fritz Hansen, Montana og Flos er noen av flere etablerte navn som kommer.

Lanseringer, kåringer og foredrag vektlegges  stort. Messen har et tettpakket program fra fredag til søndag, og er salgs- og publikumsrettet alle dager.

Messen huser en egen kunstutstilling i regi av Galleri Langegården ved Anne Sofie Bertelsen. Å øke tilgangen på kunst er et viktig tema for messen. Det gjenspeiler seg også i messens egen kunststrek 2011 designet av Ingri Egeberg.

Messens filosofi
- Ny spennende møteplass for bransje så vel som entusiastiske publikummere!

- Eksempel på hvordan Individualisme fungerer i praksis. Her skal skapes en bugnende arena og således være noe for enhver smak.

- Folkelig og av høy standard. Du har ikke sett en publikumsmesse i Bergen av slik karakter og med så mangfoldige utstillere. Ikke minst har messen et tettpakket program (se hjemmesiden).

- Sterkt fokus på estetikk, funksjon og design.

- Lokal forankring: lokale forhandlere representerer store deler av utstillerne. Samtidig som en rekke designere og produsenter (nasjonalt/internasjonalt) har meldt sin ankomst.

Les mer på www.possibility.no/interior