Fra Farveringens anlegg på Kløfta.
Foto: Malorama
Malorama velger kjedenavnet Kulør til sin nye faghandelskjede
For å gi et tilbud til kunder som ønsker Farveringen som grossist og logistikkpartner, etablerer Malorama nå en ny faghandelskjede.
Denne artikkelen er over fem år gammel
- Dette er kjeden for medlemmer som ønsker å drive faghandelsbutikk med sterk lokal forankring og lokalt kremmerskap, heter det i en pressemelding.
I prosessen med å finne navn, kom det tidlig signaler fra involverte butikker og leverandører om at Kulør burde være et aktuelt navn.
- Vi har derfor valgt å gjenbruke Kulør, sier konsernsjef Nils Sund.
Ifølge Sund lå det mye arbeid bak Kulørnavnet da det ble lansert sist.
- Malorama ser derfor bare positive sider ved å gjenbruke dette navnet, men presiserer at det er et nytt kjedekonsept og ikke den gamle kjeden som gjenoppstår, heter det i meldingen.
- Det stilles ingen krav til medlemmene om kjedeprofilering. Det er likevel viktig å ha et kjedenavn som medlemmene kan være stolte av, sier kjedeleder Jonhild Bjerkli.