Bygg Reis Deg åpner sin digitale markedsplass. Illustrasjon: Bygg Reis Deg
Bygg Reis Deg åpner sin digitale markedsplass. Illustrasjon: Bygg Reis Deg

Bygg Reis Deg åpner ny digital messeplattform

Bygg Reis Deg har for første gang åpnet sin digitale messeplattform. Målet er at plattformen skal gjøre utstillerne mer tilgjengelige, uavhengig av tid og sted.

Det skriver Bygg Reis Deg i en pressemelding onsdag, to uker før den store byggevaremessen åpner fysisk.

Allerede er 30 utstillere på plass på den digitale plattformen, og ifølge pressemeldingen vil flere komme til frem mot den fysiske åpningen onsdag 20. oktober.

– Vår ambisjon er at utstillerne på denne måten skal være enda mer tilgjengelige, for både det profesjonelle og det private markedet, også for de som ikke kan komme til Lillestrøm. Vi tenker langsiktig med vår digitale satsing, og ser for oss at dette er en messe som aldri vil bli stengt igjen. Hvis man har et byggeprosjekt eller er på jakt etter produkter og tjenester, så skal dette være en plattform hvor man skal finne det man er ute etter, sier administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø i Bygg Reis Deg.

Inne på en typisk digital stand vil man finne informasjon om tjenester og produkter, brosjyrer, filmer og annen informasjon om utstillerne og produktene deres, og standen kan også bemannes for direkte kontakt. I forbindelse med messen vil seminarer og andre presentasjoner sendes direkte for så å bli lagt i et arkiv, slik at innlegget kan sees i etterkant, skriver Bygg Reis Deg. Over 100 direktesendte presentasjoner er planlagt fra 20. til 23. oktober.

Den digitale versjonen av Bygg Reis Deg skal i første omgang holdes åpen i minst ett år, men målet er, ifølge pressemeldingen, at dette kan bli en ny markedsplass som aldri stenger.

– Tanken er at det skal leve sitt eget lange liv, og være en markedsplass og et oppslagsverk for alt fra arkitekter til byggevarer. Her kan våre utstillere lansere produktnyheter fortløpende og sørge for at deres digitale stand oppdateres med riktig informasjon til enhver tid. Det gjør det lettere å orientere seg og finne frem blant mange tilbydere og produkter. Er man ute etter et kjøkken, så skal man lett kunne sette opp møter med fire-fem tilbydere gjennom denne digitale løsningen, sier Nybø.