Administrerende direktør Mari Skjærstad i BoligPartner AS. Foto: BoligPartner

BoligPartner med 20 prosents salgsøkning i år

BoligPartner-systemet har hittil i 2018 økt salget med 19,6 prosent.

Det skriver BoligPartner i en pressemelding onsdag.

Boligkonsernet trekker frem konsept for prosjektboliger og småhus og sterk innsats fra hele organisasjonen som viktige bidrag til økningen.

Ved utgangen av uke 22 viser salgstallene til BoligPartner-konsernet at de samlet har solgt 458 enheter, mot 383 på samme tid i 2017, heter det i pressemeldingen.

Mens eneboliger på kundens tomt (EAT) og fritidsboliger ligger på omtrent samme nivå som i fjor, er det salget av prosjekter og småhus som opplever sterkest vekst, skriver BoligPartner.
– Det nye småhuskonseptet til BoligPartner AS kalt «Et godt hjem» har økt vår konkurransekraft i dette segmentet betraktelig. Kjeden har også lansert et nytt konsept innenfor fritidsboligsatsingen som vi forventer vil gi ytterligere effekt fremover. I tillegg har nyetablerte Skalahus hatt en veldig god start, sier administrerende direktør Mari Skjærstad i BoligPartner AS.

Aksjeselskapet har i første kvartal etablert tre nye egeneide avdelingskontorer i Drammen, Moss og Kongsvinger. Kongsvinger-kontoret har offisiell oppstart i august.
– Det er viktig for oss å være godt representert i vekstområder som har potensial. Gjennom vårt omfattende nettverk av forhandlere og egeneide kontorer dekker vi hele Norge, sier Skjærstad i pressemeldingen.

Både BoligPartner AS og Skalahus er kjeder i BoligPartner-konsernet, og begge opplever, ifølge meldingen, god salgsvekst. Skalahus ble lansert i markedet i mars.
– Allerede etter kun drøye to måneder i markedet har kjeden bevist sin attraktivitet. Skalahus har raskt blitt et etterspurt alternativ og stadig flere henvender seg til kjeden. Vi gjør det godt både på prosjekter og EAT, forteller kjededirektør Ketil Strand i Skalahus.

BoligPartner-direktør Mari Skjærstad understreker at den viktigste årsaken til salgsveksten er organisasjonen selv.
– Alle medarbeidere i samtlige avdelinger og kjeder står på og har sterkt fokus på salg. Vi ser at det gir resultater. Det er bare å rose alle for den innsatsen som legges ned hver eneste dag, avslutter hun i pressemeldingen.