Ramirents kunder valgte Frelsesarméen

Ramirent har valgt å la kunder og ansatte bestemme hvilket veldedig formål firmaets julegavebudsjett skal gå til. Valget falt på Frelsearméen.

De fikk flest stemmer og kunne dermed motta en sjekk på 96 500 kroner.

– Vi er veldig stolte av å bli stemt frem i Ramirents flotte julegaveinitiativ, og vil selvfølgelig takke alle som stemte på oss. Disse pengene vil gå til folk i Norge som trenger hjelp, enten det er mat, husly, klær eller rett og slett for å komme på rett kjøl, sier informasjonssjef i Frelsesarméen, Andrew Hannevik.

Deltagelse gir økt bevissthet
– Vi har valgt å la kunder og ansatte selv bestemme hvilket formål de vil julegaven skal gå til, sier divisjonsdirektør i Ramirent, Espen Steinsrud.

– Dette gjør vi ved å sende en elektronisk julegavehilsen der hver enkelt mottager får hundre kroner som man kan gi til én av fire forskjellige veldedigheter. Vi tror at en slik aktiv deltagelse i utvelgelsesprosessen bidrar til et sterkere forhold til veldedighet, og gir en større grad av eierskap til den utvalgte veldedighetsorganisasjonen. Tilbakemeldingene vi har fått fra kunder og ansatte tyder i stor grad på at vår teori stemmer, sier Steinsrud.

Selv om det i år var Frelsesarméen som fikk den største andelen av stemmene gikk heller ikke de øvrige veldedighetene tomhendt fra Ramirents julegavebidrag. Landsforbundet Mot Stoffmisbruk , WWF og Fremtiden i Våre Hender mottok henholdsvis 24 400, 14 400, og 5 300 kroner i tillegg til Frelsesarméens 96 500 kroner.

Verdig vinner
Steinsrud har stor respekt for arbeidet Frelsesarméen gjør, og mener organisasjonen er en verdig vinner.

– Ofte er det de store katastrofene og enkelthendelsene som får mest oppmerksomhet, noe som selvfølgelig er helt berettiget. Likevel er det flott å kunne gi til en organisasjon som bidrar kontinuerlig med å forbedre dagliglivet til så mange mennesker. Frelsesarméen er alltid tilstede og er en fortjent vinner, avslutter Steinsrud.