Ramirents kunder valgte Frelsesarméen

Ramirent har valgt å la kunder og ansatte bestemme hvilket veldedig formål firmaets julegavebudsjett skal gå til. Valget falt på Frelsearméen.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

De fikk flest stemmer og kunne dermed motta en sjekk på 96 500 kroner.

– Vi er veldig stolte av å bli stemt frem i Ramirents flotte julegaveinitiativ, og vil selvfølgelig takke alle som stemte på oss. Disse pengene vil gå til folk i Norge som trenger hjelp, enten det er mat, husly, klær eller rett og slett for å komme på rett kjøl, sier informasjonssjef i Frelsesarméen, Andrew Hannevik.

Deltagelse gir økt bevissthet
– Vi har valgt å la kunder og ansatte selv bestemme hvilket formål de vil julegaven skal gå til, sier divisjonsdirektør i Ramirent, Espen Steinsrud.

– Dette gjør vi ved å sende en elektronisk julegavehilsen der hver enkelt mottager får hundre kroner som man kan gi til én av fire forskjellige veldedigheter. Vi tror at en slik aktiv deltagelse i utvelgelsesprosessen bidrar til et sterkere forhold til veldedighet, og gir en større grad av eierskap til den utvalgte veldedighetsorganisasjonen. Tilbakemeldingene vi har fått fra kunder og ansatte tyder i stor grad på at vår teori stemmer, sier Steinsrud.

Selv om det i år var Frelsesarméen som fikk den største andelen av stemmene gikk heller ikke de øvrige veldedighetene tomhendt fra Ramirents julegavebidrag. Landsforbundet Mot Stoffmisbruk , WWF og Fremtiden i Våre Hender mottok henholdsvis 24 400, 14 400, og 5 300 kroner i tillegg til Frelsesarméens 96 500 kroner.

Verdig vinner
Steinsrud har stor respekt for arbeidet Frelsesarméen gjør, og mener organisasjonen er en verdig vinner.

– Ofte er det de store katastrofene og enkelthendelsene som får mest oppmerksomhet, noe som selvfølgelig er helt berettiget. Likevel er det flott å kunne gi til en organisasjon som bidrar kontinuerlig med å forbedre dagliglivet til så mange mennesker. Frelsesarméen er alltid tilstede og er en fortjent vinner, avslutter Steinsrud.

Powered by Labrador CMS