Cramo hopper med damene

Et snaut halvår før VM på hjemmebane er kvinnelandslagets hoppdress fulltegnet. Med dagens avtale med utleieselskapet Cramo AS ligger alt til rette for sportslige resultater.

- Vi registrerer med glede at kvinnelandslaget i hopp fenger i sponsormarkedet. De har jobbet hardt i mange år, og nå får de betalt for denne innsatsen. I tillegg har jentene skaffet seg en solid posisjon i norsk offentlighet ved å fremstå som positive, hardtarbeidende og ydmyke idrettsutøvere. Med de avtalene som nå er inngått ligger alt til rette for gode sportslige prestasjoner fram mot OL i 2014, sier sportssjef Clas Brede Bråthen.

Cramo AS og Norges Skiforbund hopp har inngått en 3-årig sponsoravtale fram til sesongen 2012/2013, med opsjon på forlengelse av avtalen.

- Kvinnelandslaget i hopp satser stort i årene fremover, og har høye ambisjoner om å hevde seg i verdenstoppen. Cramo AS ønsker å bidra til at de lykkes. Hoppjentene har også verdier som passer godt med våre egne, nemlig respekt, ydmykhet og glede, sier administrerende direktør i Cramo AS Finn Løkken.

Det er tydelig at VM på hjemmebane er noe som bidrar til økt oppmerksomhet, men de siste avtalene viser at Cramo og de øvrige sponsorene er langsiktige.

- Det er helt klart at de store og seriøse selskapene vi inngår avtale med ønsker å tenke langsiktig. Det er avtaler som strekker seg tre-fire år fram i tid. I likhet med oss tror de på økt utbredelse for kvinnehopp, og å bidra til satsingen fram mot den fullstendige anerkjennelsen ved OL-deltagelse i Sotschi, sier Bråthen.

Fra neste sesong vil det også arrangeres verdenscup for kvinnene, og det vil bidra til økt eksponering for sponsorene.

- Det vil bli mye oppmerksomhet rundt kvinnehopperne i årene framover. Selvfølgelig er det først VM på hjemmebane, men det er også verdenscup for kvinner neste sesong og veien fram mot et OL. Vi ønsker å bidra til at jentene holder seg i verdenstoppen, og til økt synlighet for Cramo som et innovativt og fremgangsrikt selskap, sier Finn Løkken.