Fagfolkene finner man gjennom Byggeindustrien

Vi er veldig glade for at toppsjefene i de ulike etatene, oppfordrer ledere og prosjektledere innen vei og bane til å søke bransjens nye utviklingssatsing. Vi har lenge vært opptatt av at både Vegvesenet og Jernbaneverket i sterkere grad kan samarbeide både med hverandre og med næringens utøvere.

Vi støtter arbeidet rundt Samferdselsskolen fullt ut. Vi har etterlyst mer samordning på dette området. Når man nå søker etter de beste folkene, er det vårt håp om at man i sterkere grad også bruker de fagmediene, som når de aktive fagfolkene i bygg og anlegg.

Vi ser at Jernbaneverket bruker enormt med penger i stillingsannonser bl a Aftenposten. Det er sikkert vel og bra, men brukte man også noen penger i fagmedier som Byggeindustrien, bygg.no og andre tidskrifter og nettsteder i bygge- og anleggsnæringen ville man i alle fall nådd dem som allerede er aktive, og det er vel dem man gjerne ønsker å rekruttere til de store utviklingsprosjektene.

Vårt inntrykk er at en del av de menneskene som har ansvar for å rekruttere folk til ledende stillinger i offentlig sektor, har for liten kunnskap om bygge- og anleggsnæringen. Selvsagt kan det være vår skyld at det er slik. Men vi håper nå at det økte fokus som både vegdirektør og jernbanedirektør setter på denne saken, gjør at også fagpresse i sterkere grad blir vurdert som en aktuell annonsekanal for å skaffe seg fagfolk.

I Byggeindustrien og på bygg.no merker vi nå en sterk økning i stillingsannonsene. Det at nærmere 16 000 mennesker i bygge- og anleggsnæringen får vårt nyhetsbrev flere ganger i uken, viser at vi når frem til et meget stort antall fagfolk. På bygg.no setter vi ukentlig nye besøksrekorder. Vi er så ubeskjeden å hevde at i bygge- og anleggsnæringen er Byggeindustrien og bygg.no den kanalen som når de fleste. Og vi når fagfolk i HELE landet.