Maxbo satser mer på hage

I 2010 vil en skje en betydelig opptrapping når det gjelder produkter for hage og uterom i byggevarehandelen. Det gjelder også for våre virksomheter. På det nye storsenteret på Hvam utenfor Oslo blir det et stort hagesenter på over 2 000 kvm, sier adm dir. Tom Borthen i Løvenskiold Handel AS.

Kundene kommer til å merke økt fokus i alle Maxbo-butikkene rundt om, og kundene vil også se at kunnskapen om hage og hageprodukter har blitt bedre, sier Borthen.

Det er ikke tvil om at folk bruker mye tid og penger på å få det åpent rundt husene sine. I de siste årene er det kommet en rekke nye produkter. Mitt inntrykk er at nordmenn er opptatt av kvalitet, og folk flest velger slett ikke de billigste variantene.

Folk flest bruker stadig mer tid utendørs, og på grunn av nye og mer effektive varmeløsninger er sesongen blitt mye lenger. Kan man samtidig sette opp noe som skjermer for vinden, kan man ha det riktig så lunt og koselig ute i hagen i flere måneder i sommersesongen, sier han.