Juryen har plukket ut tre annonsører og byråer.
Konsulentselskapet Dry-IT er med i finalen for sin kampanje i bladet Byggeindustrien. Kampanjen er utformet av Lars-Inge Hallstenson i Dry-IT. Andre finalist er Nav for sin annonse i blant annet Arbeidsmiljø, Rett & Plikt i arbeidslivet, HMT-magasinet, Psykisk Helse, Fysioterapeuten, Velferd, LO-Aktuelt, Velferd samt Personal & Ledelse laget av Dinamo. Siste finalist er Silver for sin fripolisekampanje i blant annet Seilas. Kaktus Kommunikasjon AS står bak denne.
Over 20 bidrag er blitt gjennomgått av juryen bestående av markedskoordinator Synne Mugaas i Fagpressen, administrerende direktør Sol Olving i Kreativt Forum, salgsleder Caroline de Vibe Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag samt kommunikasjonsrådgiver Lasse Gimnes i GimCom (juryleder).
I statuttene står det følgende: ”Fagpressens Fulltreffer går til en annonsør og byrå som har rykket inn en annonse eller kampanje som utmerker seg som spesielt god og effektiv i kommunikasjonen mot sin utvalgte definerte målgruppe i et eller flere av Fagpressens blader…”
- Det har vært mye godt å velge imellom også denne gangen. Stadig flere annonsører tenker målrettet. Samtidig har mange annonsører en utfordring med å bli enda spissere i kommunikasjonen. Vi har tre svært gode reklameløsninger i finalen. 12. november kommer svaret på hvem av de tre som vinner Fagpressens Fulltreffer, sier juryleder Lasse Gimnes.
Også administrerende direktør Even Trygve Hansen i Fagpressen er godt fornøyd med utviklingen og at stadig flere tenker målrettet, enten det er annonsører eller redaksjonelle.
- Vi ser at Fagpressen og nisjeorienterte medier flest er inne i en meget positiv utvikling. Samtidig ser vi at de som prøver med å nå massene, enten det handler om blader, aviser eller TV, jobber i motvind. Det er en utfordring for annonsørene å følge utviklingen – og å tilpasse annonsebudskapet til mindre målgrupper. Gjennom Fagpressens Fulltreffer har vi fått mange eksempler på de som lykkes med å tilpasse kommunikasjonen sin mot målgruppen, sier Even Trygve Hansen.
I 2007 vant Backe Gruppen Fagpressens Fulltreffer for sin profilerende rekrutteringskampanje i Byggeindustrien laget av byrået Alle Gutta. Da var tre av de fire nominerte annonser fra Byggeindustrien.
- Vi er særdeles glad for at våre annonsører blir lagt merke til. Det at vi vant i fjor var storartet, og det at annonser fra Byggeindustrien igjen er nominert til fin alen ser vi på som svært positivt, sier sjefredaktør Per Helge Pedersen i Byggeindustrien.
- Denne gang sendte vi inn tre bidrag. I tillegg Dry-IT meldte vi på Würth til bladet og Maxbo til nett. At vi er med i finalen igjen er fantastisk. Dette viser at annonsene i Byggeindustrien holder et meget godt nivå, legger en fornøyd redaktør til.