Nok en annonse-fulltreffer?

En av Byggeindustriens annonsekampanjer er nominert som en av tre til den gjeve prisen Fagpressen Fulltreffer. Prisen blir delt ut under Fagpressedagen 12. november.

 

 

Juryen har plukket ut tre annonsører og byråer.

Konsulentselskapet Dry-IT er med i finalen for sin kampanje i bladet Byggeindustrien. Kampanjen er utformet av Lars-Inge Hallstenson i Dry-IT. Andre finalist er Nav for sin annonse i blant annet Arbeidsmiljø, Rett & Plikt i arbeidslivet, HMT-magasinet, Psykisk Helse, Fysioterapeuten, Velferd, LO-Aktuelt, Velferd samt Personal & Ledelse laget av Dinamo. Siste finalist er Silver for sin fripolisekampanje i blant annet Seilas. Kaktus Kommunikasjon AS står bak denne.

Over 20 bidrag er blitt gjennomgått av juryen bestående av markedskoordinator Synne Mugaas i Fagpressen, administrerende direktør Sol Olving i Kreativt Forum, salgsleder Caroline de Vibe Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag samt kommunikasjonsrådgiver Lasse Gimnes i GimCom (juryleder).

I statuttene står det følgende: ”Fagpressens Fulltreffer går til en annonsør og byrå som har rykket inn en annonse eller kampanje som utmerker seg som spesielt god og effektiv i kommunikasjonen mot sin utvalgte definerte målgruppe i et eller flere av Fagpressens blader…”

- Det har vært mye godt å velge imellom også denne gangen. Stadig flere annonsører tenker målrettet. Samtidig har mange annonsører en utfordring med å bli enda spissere i kommunikasjonen. Vi har tre svært gode reklameløsninger i finalen. 12. november kommer svaret på hvem av de tre som vinner Fagpressens Fulltreffer, sier juryleder Lasse Gimnes.

Også administrerende direktør Even Trygve Hansen i Fagpressen er godt fornøyd med utviklingen og at stadig flere tenker målrettet, enten det er annonsører eller redaksjonelle.

- Vi ser at Fagpressen og nisjeorienterte medier flest er inne i en meget positiv utvikling. Samtidig ser vi at de som prøver med å nå massene, enten det handler om blader, aviser eller TV, jobber i motvind. Det er en utfordring for annonsørene å følge utviklingen – og å tilpasse annonsebudskapet til mindre målgrupper. Gjennom Fagpressens Fulltreffer har vi fått mange eksempler på de som lykkes med å tilpasse kommunikasjonen sin mot målgruppen, sier Even Trygve Hansen.

I 2007 vant Backe Gruppen Fagpressens Fulltreffer for sin profilerende rekrutteringskampanje i Byggeindustrien laget av byrået Alle Gutta. Da var tre av de fire nominerte annonser fra Byggeindustrien. 

- Vi er særdeles glad for at våre annonsører blir lagt merke til. Det at vi vant i fjor var storartet, og det at annonser fra Byggeindustrien igjen er nominert til fin alen ser vi på som svært positivt, sier sjefredaktør Per Helge Pedersen i Byggeindustrien.

- Denne gang sendte vi inn tre bidrag. I tillegg Dry-IT meldte vi på Würth til bladet og Maxbo til nett. At vi er med i finalen igjen er fantastisk. Dette viser at annonsene i Byggeindustrien holder et meget godt nivå, legger en fornøyd redaktør til.