Produktnyheter er godt lesestoff

Vi er svært interessert i å motta pressemeldinger om produktnyheter og andre ting som interesserer våre lesere. Men når det skrives pressemeldinger, må man passe på å være nøktern. En pressemelding skal ikke være noe tekstreklameplakat.

 

Dessverre får vi til  Byggeindustrien og til våre nettsteder nærmest daglig en rekke pressemeldinger som går rett i det store arkivet. Det utrolige er at det ofte er store anerkjente byråer som lager og sender ut disse pressemeldingene.

Muligens spekuleres det i at journalister i redaksjonene rundt om ikke er årvåkne nok. Det har også hendt at slike meldinger har sluppet gjennom hos oss, men straks vi blir oppmerksomme på slike glipp blir meldingene enten slettet eller redigert.

Ellers har vi det rådet til dem som lager slike meldinger om å unngå alt for mange superlativer. Daglig leser vi i slike meldinger om fantastiske produkter og fantastiske firmaer.

Men for all del - send oss meldinger om nye produkter. I byggenæringen er man levende opptatt av utstyr og maskiner som kan forenkle hverdagen. Det samme gjelder nye produkter og prosesser. Dette er godt lesestoff.