Byggenæringens omdømme: Har du forslag til slogan?

Byggenæringen ved BNL skal i 2008 og 2009 gjennomføre en intern og ekstern omdømme kampanje. Nå utlyser prosjektgruppen en konkurranse om å finne et felles symbol eller et slogan til kampanjen.

- Vi har vurdert en rekke forslag, men vi vil gjerne ha flere innspill, sier lederen i prosjektgruppen for kampanjen, adm.dir. Jon Sandnes i EBA til Byggeindustrien. Vi har tenkt at alle disse forslagene kan sendes inn via Byggeindustrien. Vinnerforslaget vil bli premiert, sier han.

BNL har over en lang tid brukt "Vi bygger Norge". I Nord-Norge har entreprenørene kjørt en holdningskampanje under betegnelsen "Vi tar ansvar".
En rekke bedrifter, organisasjoner og kommuner for å nevne noen har ulike slogan på sine aktiviteter. Statoil har brukt "Statoil forandrer hverdagen". Nå ønsker altså vi noe som slår, sier Sandnes som håper på mange gode forslag som kan samle den seriøse delen av byggenæringen til et internt og eksternt omdømme løft.

Referansegruppe består i tillegg til Sandnes av:

Tor Backe, NRL
Geir Atle Mjeldheim, MLF
Per Jæger, Boligprodusentene

Forslagene kan sendes Byggeindustrien på adresse: mailto:firmapost@bygg.no Vi skal løpende sende alle forslag over til komiteen.