Gode resultater for Schneider Electric

For andre året på rad overgår Schneider Electric SA sine egne og markedets forventninger. Det nylig offentliggjorte årsregnskapet for 2005 for det franske konsernet viser at Schneider Electric på verdensplan har oppnådd en omsetningsøkning på 13 prosent, og overskuddet har steget med 21 prosent.

Dermed har Schneider Electric på to år økt sitt overskudd med nesten 60 prosent - Schneider Electric vokser, og den store fremgangen for andre år på rad er et resultat av at vi både har fremgang på nye vekstmarkeder og innen nye forretningsområder. Som ny sjef for Schneider Electric Nordic Baltic er jeg glad for at vi har det best tenkelige utgangspunktet for å sikre fortsatt utvikling og vekst, sier Rune Johansson, adm. direktør for Schneider Electric Nordic Baltic. Rune Johansson fremhever fire grunner til at Schneider Electric på verdensplan kan vise til så gode resultater: * Vedvarende investering i innovasjon * Ekspansjon i hurtig voksende økonomier, spesielt Kina, Øst-Europa, India og Latin-Amerika men også USA * Sterk utvikling innen nye forretningsområder som energistyring, bygnings- og industriell automatisering, Ultra Terminal (installasjonsutstyr) og service * Strategiprogrammet NEW2 har bedret effektiviteten og gitt bedre service overfor kundene - I Norden og Baltikum er vi stolte over å kunne bidra til Schneider Electrics fortsatte vekst. Veksten i den nordiske/baltiske sonen er på over 7 prosent, og det ligger et godt stykke over resten av Europa. Vi ser en særlig stor fremgang i Danmark og Norge. Sett i lys av at Schneider Electric Nordic Baltic først ble etablert som selvstendig sone i 2003, er det grunn til stor tilfredshet med de oppnådde resultater. Alt tyder på at veksten vil fortsette med særlig stor tilvekst i Sverige og i Baltikum i de kommende år, sier Johansson. Stor fremgang i Norge - I de senere år har Schneider Electric vokst mer enn industrigjennomsnittet i Norge. Det beviser at vår strategi virker. Vårt fokus på å levere totale serviceløsninger kombinert med vår evne til å identifisere markedets behov, utvikle nye produkter og levere i tide har gitt oss mange tilfredse kunder. Samlet sett har vi dermed vært i stand til å yte en enda bedre service, og det reagerer våre kunder positivt på, sier Rune Flengsrud, adm. direktør, Schneider Electric Norge.