- Koronaen har lært oss nye måter å jobbe på - vil videreføre den positive erfaringen

– TAG vil jobbe annerledes, både mot kunder og internt, etter erfaringene vi har gjort under koronakrisa, sier daglig leder Lars Eirik Ulseth i arkitektfirmaet.

<p>Lars Eirik Ulseth, daglig leder i TAG arkitekter. Foto: TAG arkitekter</p>

- Fra å sitte tett sammen på de tre kontorene våre i  Bergen, Oslo og Trondheim har de ansatte plutselig blitt spredd utover en mengde «kontorer». Heldigvis har ikke mange kontor betydd en nedgang i effektiviteten, faktisk har TAG tilnærmet normal drift, selv om nesten alle jobber hjemmefra. Jeg er både imponert og stolt av den jobben TAG sine ansatte gjør nå, sier Ulseth i en melding fra selskapet.

Han trekker frem stor evne til å ta ansvar for eget arbeid og egne leveranser, sammen med avdelingsledelsens økte fokus på koordinering av arbeidsoppgavene som suksessfaktorene.

- Oppfølgingen mot kundene våre går faktisk så bra at TAG vil videreføre denne positive erfaringen etter at hverdagen er tilbake, forteller Ulseth.

Ulseth forteller at TAG skal kartlegge interessen for en mer fleksibel arbeidssituasjon hos deres ansatte gjennom den årlige arbeidsmiljøundersøkelsen i vår og at han regner med at det vil bety en annerledes drift fra høsten.