Salgssjef Jan Bergh i Relekta viser stolt frem de nye Tec7-produktene.

Relekta har vokst med messen

Relekta har vokst med Bygg Reis Deg, og 18 år etter messedebuten har Tec7-leverandøren har aldri vært større.

- Det er tiende gang vi vært på Bygg Reis Deg. Vi startet med ni kvadratmeter i 2001 på Sjølyst, og har vokst både i størrelse og omsetning siden den gang. Satt på spissen kan du si vi har vokst med messen, sier salgssjef Jan Bergh i Relekta til Byggeindustrien.

Relekta hører med til kategorien av byggevareleverandører hvor produktnavnet er mer kjent enn selskapet. Lim og fugemassen Tec7, som Relekta importerer, er for lengst et innarbeidet merkenavn.

- Vi selger over en million Tec7-patroner i året, og det øker med fem til ti prosent hvert år. Vi hører at alle som går forbi standen snakker om Tec7, og vi bruker navnet for alt det er verdt. Det blir litt som Coca Cola, sier Bergh, og smiler.

På årets Bygg Reis Deg har med flere Tec7-nyheter, blant annet en ny ankermasse som tåler temperaturer ned til 20 minusgrader. De har også med skumlimet Foamtack, som både har lav etterekspansjon og høy isolasjonsevne.

Bergh forteller at Tec7-utviklingen til dels er prisgitt hva den belgiske produsenten gjør, men forteller at de ofte får innspill fra norske kunder – som de tar videre.