Fra Farveringens anlegg på Kløfta.
        Foto: Malorama
    
    Malorama velger kjedenavnet Kulør til sin nye faghandelskjede
    For å gi et tilbud til kunder som ønsker Farveringen som grossist og logistikkpartner, etablerer Malorama nå en ny faghandelskjede.
        
 
                        
                        
                        
                        
                            
                                Denne artikkelen er over fem år gammel
                            
                         
                        
                        
    
    
    - Dette er kjeden for medlemmer som ønsker å drive faghandelsbutikk med sterk lokal forankring og lokalt kremmerskap, heter det i en pressemelding. 
I prosessen med å finne navn, kom det tidlig signaler fra involverte butikker og leverandører om at Kulør burde være et aktuelt navn.
 - Vi har derfor valgt å gjenbruke Kulør, sier konsernsjef Nils Sund. 
Ifølge Sund lå det mye arbeid bak Kulørnavnet da det ble lansert sist.
 - Malorama ser derfor bare positive sider ved å gjenbruke dette navnet, men presiserer at det er et nytt kjedekonsept og ikke den gamle kjeden som gjenoppstår, heter det i meldingen. 
- Det stilles ingen krav til medlemmene om kjedeprofilering. Det er likevel viktig å ha et kjedenavn som medlemmene kan være stolte av, sier kjedeleder Jonhild Bjerkli.