Mest fornøyd med Byggkjøp

Nordek-eide Byggkjøp har de mest fornøyde kundene av kjedene i byggevarebransjen. Mest fornøyde kunder har imidlertid mindre frittstående byggevareutsalg.

Bak denne målingen av kundetilfredshet står European Performance Satisfaction (Epsi). Målingene bygger på en internasjonal indeks basert på hva bedriftens egne kunder mener om kvalitet, service, verdi for pengene samt image. Handelshøyskolen i Stockholm er faglig garantist for metoden som brukes, melder Dagens Næringsliv. Bak Byggkjøp følger Byggmakker, Coop Obs Bygg, Maxbo og Montér. Alle disse kjedene har fremgang sammenlignet med forrige måling i fjor med unntak av Montér. Det er en slik posisjon vi ønsker å oppnå. Vi har i fem år arbeidet hardt for å bygge opp en kjede der service og kundebehandling skal være like viktige som det som ligger i hyllene. Egentlig handler det om noe så enkelt at det vi gjør, bygger på god gammel folkeskikk, kommenterer Nordek-sjef Rune Smestad overfor avisen.