Hytteoffensiv fra Idéhus

Idéhus ønsker seg en større del av hyttemarkedet. Ambisjonen er å mer enn doble antallet leverte hytter i løpet av et par år, fastslår markedsleder John Fornes i forbindelse med lansering av kjedens nye hyttekatalog.

75-80 hytter bør være en realistisk målsetting, mener Fornes. I 2014 leverte Idéhus 35 hytter.

Idéhus er slett ingen nybegynner på hyttemarkedet. Kjeden har levert hytter i over 40 år. Gjennom en økning i forhandlernettet de siste årene, er hyttemarkedet blitt viktigere nå enn tidligere.

– Det skyldes ikke minst at flere av kjedens nye forhandlere er lokalisert i klassiske og populære hytteområder. For noen av disse er hyttemarkedet faktisk større enn husmarkedet, opplyser John Fornes.

Han håper og tror at kjedens nye hyttekatalog vil appellere til folk med hyttedrømmer og bidra til å gi hytttesatsingen et løft. Katalogen byr på 11 nye hyttemodeller og et tilsvarende antall oppdrageringer av de mest populære tidligere modellene. Nytt er at alle Idéhus-hytter nå leveres komplett med kjøkken og alt el- og rørarbeid. Funksjonen "ring hytta varm" er også standard.

På samme måte som kjedens huskatalog, er hyttekatalogen i stor grad ment som en inspirasjonskilde og et utgangspunkt for å realisere hyttedrømmen. Folk kan velge rett fra katalogen eller bruke en kataloghytte som utgangspunkt for en mer skreddersydd hytte.

– Vi tegner og bygger rett og slett de hyttene folk vil ha, også helt fra scratch; tilpasset tomt og ønsker. Prisforskjellen vil heller ikke være veldig stor mellom en "kataloghyttte" og en individuelt tegnet hytte, presiserer Fornes.

Alle Idéhuskjedens 55 medlemmer rundt om i landet tilbyr hytter.