Kjell Kvarekvål, direktør markedskommunikasjon i JM Norge, er godt fornøyd med tallene for 2014.

Solide resultater for JM

2014 ble et godt år for JM. - Markedet løsnet i løpet av året, og den positive trenden har fortsatt inn i 2015, sier Kjell Kvarekvål, direktør markedskommunikasjon i JM Norge.

Han forteller at markedet snudde igjen, etter en pust i bakken i 2013.

- JM Norge solgte 475 boliger i 2014 – opp fra 433 boliger i 2013. Antall produksjonsstarter i Norge økte fra 331 i 2013 til 499 boliger i 2014, sier Kvarekvål til Byggeindustrien.

JM-konsernet (Norden og Belgia) som helhet solgte 3.195 boliger i 2014 mot 3.265 i 2013.

Driftsinntektene i 2014 endte på 2.640 millioner kroner (2.461 millioner) for JM Norge konsern. Driftsresultatet ble på 154 millioner kroner. Antall ansatte ved årsskiftet var 349 (352).

- Flere prosjekter er i god utvikling og JMs største enkeltprosjekt,

JM solgte 120 enheter ved Grefsen stasjon i fjor.

Grefsen stasjon ved Storo – prosjektet der 1000 leiligheter bygges sammen med Rom Eiendom – solgte alene 120 enheter i fjor, legger Kvarekvål til.

Hele JM-konsernet (Norden og Belgia) oppnådde gode resultater for 2014.

Driftsinntektene økte til 13.869 millioner svenske kroner, opp fra 12.652 millioner kroner i 2013. Driftsresultatet vokste til 1.716 millioner svenske kroner – opp fra 1.576 millioner kroner i 2013, noe som gir en d riftsmargin på 12,4 prosent.