– Vi har flyttet Den Tekniske Messen til Exporama hvor vi får større fleksibilitet og bedre forhold både for utstillere og besøkende, sier direktør Anita Helene Hall i MGF.

Salget i gang på Den Tekniske Messen

En uke etter salgsstart for Den Tekniske Messen 2015 har arrangøren Maskingrossisternes Forening (MGF), solgt over 1.800 m2 utstillingsareal til 28 utstillere.

Målet er å selge ca. 4.500 m2 utstillingsareal til messen som arrangeres 15. – 18. september 2015 på Exporama, Hellerudsletta.

– Det er klart vi er spente, men forventningene stiger etter de tilbakemeldingene vi har fått så langt, sier direktør Anita Helene Hall i MGF.

– Vi har flyttet Den Tekniske Messen til Exporama hvor vi får større fleksibilitet og bedre forhold både for utstillere og besøkende. Vi har bl.a mulighet til å bruke to utstillingshaller, og vil samtidig integrere den store inngangsfoajeen slik at utstillere får god plass å boltre seg på, forsikrer MGF-sjefen.

Proffenes teknologiske eldorado

Den Tekniske Messen er en ren fagmesse for teknologi, mekanisk produksjon, automatisering, logistikk og energi & miljø. MGF satser på at messen i 2015 skal få mange besøkende fra prosess- og verkstedindustrien, offshore- og treindustrien, miljø- og energisektoren, verksteder, offentlige etater i kommune-Norge, Forsvaret og ikke minst fra Tekniske Fagskoler og ingeniørhøyskoler.

Håper på 6000 til 8000 besøkende

I 2012 hadde messen 4000 besøkende og det er MGF-sjefen ikke tilfreds med, selv om mange av utstillerne var fornøyd med utbyttet av messen som da ble arrangert i Telenor Arena. Hall er forsiktig med å sette bombastiske mål, men tror på et sted mellom 6000 til 8000 besøkende.

- Vi lærte mye i 2012, sier Hall som for 2015 satser på mer målrettet og offensiv markedsføring mot de definerte målgrupper besøkende. Samtidig legges det opp til at messen i tillegg til utstillinger skal gi tilbud om faglige miniseminarer i regi av organisasjoner og utstillere.

- Dette handler mest om kvalitet på besøkende, mindre om kvantitet. Derfor er vi mer opptatt av hvem som kommer til messen ikke hvor mange, for dette er en rendyrket fagmesse hvor det er business to business som gjelder. 2015-messen skal bli en teknologisk møteplass, fastslår Anita Helene Hall i MGF.