Konsulent administrativ støtte - Tromsø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens Vegvesen region nord
FylkeTroms
StedTromsø
Søknadsfrist28.01.2014

Stillingen er plassert i seksjon for Internservice som har et regionalt ansvar for drift av kontorbygg og administrative støttefunksjoner for etatens virksomhet i hele Nord-Norge. Internservice har som formål å tilby god administrativ bistand innenfor kontor- og eiendomsdrift, ledelsesstøtte og ellers bistand innenfor de ansvarsområder seksjonen til enhver tid er omfattet av. Hovedarbeidsområdet vil være knyttet til administrativ støtte og andre servicerelaterte oppgaver.

Vi søker deg som trives i og mestrer en selvstendig stilling, samt tar en aktiv rolle som medspiller og tilrettelegger. Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og er fleksibel og løsningsorientert overfor våre brukere - både internt og eksternt.

Vi tilbyr ansettelse i en seksjon som kjennetegnes av ett godt arbeidsmiljø, serviceinnstilte og ansvarsbevisste medarbeidere. Som ansatt hos oss vil du få fleksibel arbeidstidsordning, allsidige velferdstilbud og gode muligheter for faglig utvikling. Det gis lønn iht gjeldende lønnspolitikk, og gunstig pensjonsordning i Statens Pensjonskasse.


Arbeidsoppgaver:

  • Administrativ koordinering, for eksempel møte- og arrangementsplanlegging
  • Bistå aktuelle ledere i administrative oppgaver
  • Bistå HR- og administrasjonsavdelingen i å følge opp gjeldende rutiner og retningslinjer
  • Brukerstøtte, div. administrative systemer
  • Annen praktisk og administrativ bistand ved behov, for eksempel praktiske forberedelser til møter, dokumentasjonsstøtte m.v.


Kvalifikasjonskrav:

  • Utdanning fra høyskole med relevante fag, min. 2 år. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra fagområder og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes
  • Relevant praktisk erfaring fra ansvarsområdene
  • Gode IKT-kunnskaper, herunder god kjennskap til Office programvare
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Ønskelig med kjennskap til engelsk


Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Mette Brenden på telefon 901 79 737 eller e-post: mette.brenden@vegvesen.no.


Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres spesielt til å søke stillingen.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad med CV elektronisk via denne siden.

Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Vis flere stillinger: