Merkevaren Betonmast brer om seg

Primahus Entreprenør og Team-bygg kaster gamle logoer og bytter til Betonmast-drakt. – Ett år etter at vi kjøpte selskapene, er det naturlig at vi viser at vi hører sammen, sier konsernsjef Jørgen Evensen i Betonmast.

I går møttes de ansatte i Primahus Entreprenør og Team-Bygg og konsernledelsen i Betonmast i Trondheim for å markere overgangen fra gammel til ny profil. De rundt 150 medarbeiderne fra datterselskapene fikk blant annet høre litt om bakgrunnen for omprofileringen.

– Dette gjør vi for å framstå mer som «ett Betonmast» og for å visualisere tilhørigheten til konsernet vårt, sier Evensen.

– Positivt for alle parter
For nøyaktig ett år siden kjøpte Betonmast-konsernet de to trøndelagsselskapene Primahus Entreprenør på Stjørdal og Team-Bygg i Trondheim. Daglig leder i Primahus Entreprenør, Gabriel J. Bjørseth, føler seg trygg på at overgangen til ny logo skal gå bra.
– Vi synes dette er spennende. Rent markedsmessig er det positivt for både Primahus Entreprenør og Betonmast at vi viser at vi hører sammen. Dette kommer dessuten som en naturlig del av oppkjøpet i fjor, sier Bjørseth.

Ivaretar lokale røtter
Hos Team-Bygg på Tiller utenfor Trondheim skal rundt 50 medarbeidere ha nye arbeidsklær.

– Det er klart det blir en liten overgang å bytte drakt, men på sikt mener jeg dette bare har positive sider. Team-Bygg viser nå tilhørighet til et sterkt konsern, men skal naturligvis dyrke sin lokale tilknytning også i fortsettelsen, sier Peter Sandrup. Han er daglig leder i Team-Bygg og også viseadministrerende direktør i Betonmast.