Filtvedt ny daglig leder i Varmecomfort

Ole Harald Filtvedt er ansatt som daglig leder i Varmecomfort AS. Han har bred ledererfaring fra flere selskaper i Norge og Danmark.

Hans målsetning er å bringe familieselskapet til nye veksthøyder.

– For inneværende år regner vi med en omsetning på 40 millioner kroner, understreker han.

Familiebedriften, som sysselsetter fem medarbeidere, oppnådde i 2012 en omsetning på 32 millioner kroner.

– Det står respekt av arbeidet som er nedlagt så langt. Ytterligere omsetningsvekst skal primært skje med dagens stab og på sikt med nyansettelser. Min oppgave er å bevare selskapsstrukturen slik den er i dag og øke salget. Det skal skje mot eksisterende og nye kundegrupper. Her er vekstpotensialet stort, sier Filtvedt.

Slagplan
Filtvedt har i alle år arbeidet med salg og er genuint opptatt av å tilby kundene riktig produkt til rett tid.

– Sammen med salgsleder Lars Ruud legger vi nå en slagplan for Varmecomforts videre vekst.

Allsidig bakgrunn
I 1984 ble Filtvedt ansatt i radio- og TV forretningen Aamo i Oslo. Fra 1989 ble han daglig leder og medeier i samme selskap. Omsetningen den gang var 5 millioner kroner mens den i 1995 økte til 100 millioner kroner. Hans lederfilosofi den gang som nå var å motivere de ansatte til økt innsats, samtidig som kundene skulle føle seg godt ivaretatt. Denne miksen var medvirkende til selskapets vekst. I over 20 år, frem til 2004, arbeidet han i Aamo. Da ble han ansatt som daglig leder i Norsk Kjøkkensenter, som senere ble oppkjøpt av danske Designa. I 2008 fikk han ansvaret for den norske virksomheten. Samme år ble Danmark rammet av finanskrisen. Den norske virksomheten ble slanket og fabrikken flyttet. I kjølvannet av dette måtte Filtvedt si opp 75 mann. Selskapet ble restrukturert og gjør det i dag bra. Frem til 2012 var han i Designa før han begynte som forsikringsagent. Her ble Varmecomfort vervet som forsikringstaker. I slutten av april ble han ansatt som daglig leder i Varmecomfort.

Utvidelse
Varmecomfort vurderer nå å utvide kontor- og lagerkapasiteten med eget kundesenter for utstilling av produkter.

– Om kort tid skal vil møte gårdeier for å se på utvidelsesmulighetene i bygget. Får vi gode priser og betingelser forblir vi her.

Nedslagsfelt
Nedslagsfeltet for Varmecomfort har til nå vært Østlandsområdet. Selskapets produkter selges over hele Norge via provisjonsselgere. Hovedproduktet er Flexwatt.

De satser også for fullt på LED-armaturer