Tre nye medarbeidere i Byggeindustrien

Mens mange mediehus sliter og sier opp folk, har virksomheten aldri vært større i Mediehuset Byggeindustrien. – Det er også årsaken til at vi nå har ansatt tre nye medarbeidere, sier sjefredaktør Per Helge Pedersen.

De nyansatte er Sindre Sverdrup Strand og Truls Tunmo som journalister, mens Liv Heen Lied er ansatt i salgsorganisasjonen.

– For oss er det en hovedoppgave at den redaksjonelle andelen i bladet skal være vesentlig større enn annonseandelen. I og med den kraftige veksten i annonsesalget, må vi satse enda sterkere også på oppbygging av redaksjonen, sier Pedersen.

I Byggeindustrien er man opptatt av å se helheten i byggenæringen.

– I denne næringen henger alt sammen. Det er årsaken til at vi nå satser så sterkt på anleggsdekningen i mediehuset vårt. Dette går på ingen som helst måte utover dekningen av selve byggvirksomheten. Dette kommer i tillegg.

Vi har utmerket kontakt med alle deler av byggenæringen. Vi mener det er viktig for byggenæringen at vi har en så vidt sterkt fagbladbedrift som Mediehuset Byggeindustrien. Det skjer utrolig mye i by og bygd, og vi forsøker å dekke så mye som mulig av det som skjer.

Eventyrlig vekst på nettet
– Vi har en veldig økning i trafikken og innsalget til våre nettsider. Det skjer samtidig som vi øker innsalget til bladet både når det gjelder abonnement og annonser. Annonseinngangen har aldri vært større. Det betyr at vi i hver utgave har et stort sidetall, sier Pedersen.
I de siste årene har det vært en kontinuerlig vekst på nettsidene.

– Bygg.no er blitt et begrep i byggenæringen. Suksessen er at dette nettstedet oppdateres hele tiden. Vi sender hver arbeidsdag ut et gratis nyhetsbrev fra bygg.no til 34 400 abonnenter. I tillegg sender vi ut 2 230 nyhetsbrev til dem som følger hage.no. Siden starten har vi sendt ut over 20 millioner nyhetsbrev, sier Pedersen.

Når det gjelder nett-trafikken, settes det stadig nye rekorder.

– Alle våre tall er hentet fra topplisten til TNS-Gallup og som viser de offisielle tallene fra de store nettstedene i Norge, sier han.

I april fikk vi totalt 206 728 unike brukere, 548 917 brukersesjoner og 2 496 169 sidevisninger. Den ”norske” trafikken utgjorde 178 521 unike brukere, 477 985 brukersesjoner og 2 227 010 sidevisninger.

– Alle størrelser er nye rekorder. For første gang i historien ble det registrert over 200 000 unike brukere. Rekordforbedringene var på 18,03% mht unike (175 152 i mars 2013) og på 12,67% mht sidevisninger (2 215 467 i januar 2013). Sammenlignet med april 2012 var det en økning på hhv 45,19% (142 387) og 73,52% (1 438 517), så det er en betydelig økning vi snakker om, utdyper han.

Hage.no
– På hage.no fikk vi 45 540 unike brukere og 284 447 sidevisninger i april. Begge deler nye rekorder. De gamle rekordene var på 40 659 unike fra mai 2012 (forbedret med 12%) og 232 010 sidevisninger fra juni 2011 (forbedret med 22,60%). Sammenlignet med april 2012 var forbedringene på hhv 39,77% (32 582) og 31,77% (215 863), sier Pedersen.